Duże przetasowania w kierownictwie Salesforce’a
Dwóch dyrektorów odchodzi, trzech przychodzi do zarządu. Wcześniej ogłoszono inne odejścia.
Dwóch dyrektorów po 20 latach pożegna się z kierownictwem Salesforce’a.
Trzech nowych ludzi dołączy do rady dyrektorów Salesforce’a. Rozpoczną pracę 1 marca br. Dwóch dyrektorów odchodzi.
Nowe osoby przychodzą z Mastercard, ValueAct Capital i Carnival Corp.
„Wnoszą cenne doświadczenie w celu dalszego doskonalenia i równoważenia różnorodnych umiejętności w zarządzie oraz rozwijania naszych inicjatyw tworzenia wartości” – przekonuje Marc Benioff, który wkrótce zostanie jedynym CEO korporacji.
Zmiany są związane z inwestycją w firmę funduszu Elliott Management. Nastąpiła po tym, jak Salesforce ogłosił na początku stycznia br. zwolnienie 7 tys. pracowników, czyli 10 proc. siły roboczej. Marc Benioff tłumaczył, że w czasie pandemii „zatrudniono zbyt wielu ludzi”, a teraz koniunktura się zmieniła.
Elliott to firma inwestycyjna, która wcześniej kupiła Citrixa. Po połączeniu go w jednej organizacji z Tibco ogłoszono redukcję zespołów o 15 proc.
Trzej nowi dyrektorzy Salesforce’a to Arnold Donald, Sachin Mehra i Mason Morfit.
Arnold Donald do ub.r. był CEO firmy wycieczkowej Carnival, a wcześniej szefem Merisant. Przez ponad 23 lata pełnienił funkcje kierownicze w Monsanto.
Sachin Mehra jest dyrektorem finansowym Mastercard od 2019 r., a w tej firmie pracuje od ponad 12 lat.
Mason Morfit to szef firmy inwestycyjnej ValueAct Capital, zarządzającej aktywami o wartości ponad 12 mld dol. W latach 2014 – 2017 był w radzie dyrektorów Microsoftu.
Dwóch odchodzących dyrektorów to Sanford Robertson i Alan Hassenfeld. Po 20 latach pożegnają się z kierownictwem Salesforce’a.
Robertson jest dyrektorem we Francisco Partners od 1999 r.
Hassenfeld to emerytowany prezes i CEO producenta zabawek Hasbro.
Wcześniej ogłoszono odejścia z Salesforce’a innych dyrektorów. Wśród nich są co-CEO Brett Taylor, Chief Strategy Officer, Gavin Paterson, co-CEO Slacka, Stewart Butterfield i CEO Tableau, Mark Nelson.
Podobne aktualności
„Jest mitem, że Salesforce jest tylko dla dużych firm”
Piotr Lempkowski z Salesforce'a w podcaście CRN Polska obala mity na temat dostawcy. Jak zapewnia, z jego systemów korzystają w Polsce nawet małe firmy, a biznes Salesforce opiera się na współpracy z partnerami. Informuje też, jakie są dla nich kryteria.
Firmy toną w aplikacjach. Jedna organizacja ma ich ponad 1000
Problemy z integracją podnoszą koszty. Dla 36 proc. firm to największe wyzwanie.