Duże pieniądze z małych aplikacji
Rynek mobilnych aplikacji cały czas rośnie i stanowi źródło przyzwoitych przychodów.

Jak wynika z raportu firmy App Annie przychody ze sprzedaży aplikacji na platformach AppStore oraz Google Play wyniosły w ubiegłym roku 35 mld dolarów – o 40% więcej niż w 2015 roku. Niemniej po uwzględnieniu pieniędzy z reklam oraz pozostałych platform z aplikacjami łączne wpływy osiągnęły wartość 89 mld dolarów.
Analitycy z App Annie zwracają także uwagę na fakt, iż użytkownicy pobierają coraz więcej aplikacji. W 2016 roku odnotowano 15 procentowy wzrost ilości pobieranych programów, co w dużej mierze jest zasługą Chińczyków. Natomiast w Stanach Zjednoczonych, gdzie ten segment rynku jest bardziej dojrzały i trudno o wzrosty. Właściciele smartfonów i tabletów za oceanem bardziej koncentrują się na obsłudze posiadanych aplikacji aniżeli poszukiwaniu nowych.
Oprócz wzrostu przychodów ze sprzedaży aplikacji, a także liczby pobrań, rośnie także czas spędzany z softwarem do telefonów i tabletów. Łączny czas spędzony z mobilnymi aplikacjami na całym świecie wzrósł o ponad 150 miliardów godzin rok do roku, osiągając prawie 900 miliardów godzin w 2016 roku.
Jednak świat mobilnych aplikacji nie jest idealny. Największe pieniądze płyną do kieszeni developerów opracowujących gry. Inni często mają spore, żeby cokolwiek zarobić na sprzedaży swoich rozwiązań.
Podobne aktualności
Porzucone aplikacje furtką dla hakerów
Wiele osób korzysta z aplikacji nierozwijanych przez programistów i usuniętych z AppStore oraz Google Play. To duże ryzyko dla użytkowników - ostrzegają specjaliści od bezpieczeństwa.