Duże monitory, większa sprzedaż
Polski rynek monitorów wielkoformatowych wyraźnie rośnie w br.
W kwietniu i maju br. przychody ze sprzedaży monitorów wielkoformatowych (LFD) wzrosły na polskim rynku o 78,1 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. – ustalił Context. W II kw. br. kontynuowane są więc wzrosty z początku roku. W I kw. br. obroty na dotykowych LFD zwiększyły się o 93 proc. rok do roku.
Trend wzrostowy w Polsce jest znacznie silniejszy niż w Europie Zachodniej, gdzie w kwietniu i maju br. sprzedaż LFD w ujęciu wartościowym była wyższa o blisko 20 proc. niż rok wcześniej (ilościowo: +12 proc.). Poprawa jest związana głównie z rosnącym popytem na panele o wysokiej rozdzielczości i jasności. Sprzedaż modeli UHD prawie potroiła się, spadło natomiast zapotrzebowanie na monitory Full HD, choć nadal mają one największy udział w rynku LFD.
Dostępność urządzeń UHD zwiększa się dzięki topniejącym cenom. Np. średnia stawka za monitor 65-calowy w II kw. br. spadła poniżej 1,6 tys. euro (ok. 6,8 tys. zł) i była niższa o 33 proc. wobec ub.r.
Do niedawna w sprzedaży dystrybucyjnej dominowały LFD o jasności mniejszej niż 500 nitów, ale są one coraz rzadziej zamawiane (-10 proc. r/r w II kw. br.), natomiast klienci znacznie częściej decydują się na jasność 500-1000 nitów (+60 proc.) oraz ponad 1000 nitów (+30 proc.). Spodziewany jest także wzrost zainteresowania ekranami ultra-wide.
Przychody ze sprzedaży monitorów wielkoformatowych w wybranych krajach
Kraj | Wzrost rok do roku w II kw. 2018 r. (kwiecień i maj) |
Wielka Brytania | 20,60% |
Niemcy | 14,10% |
Francja | 21,00% |
Włochy | 25,60% |
Hiszpania | 36,20% |
Holandia | 42,10% |
Belgia | 17,90% |
Polska | 78,10% |
Źródło: Context
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.