Duże 2 w 1 rozruszały rynek tabletów
W czasach Covid-19 ludzie więcej czasu spędzają w domach, co doprowadziło do większego zapotrzebowania na duże tablety, zwłaszcza modele 2 w 1.

Udział urządzeń z odłączaną klawiaturą będzie się zwiększał w kolejnych latach – według prognozy.
Tablety 2 w 1 z dołączaną klawiaturą (detachables) dawno nie miały takiego wzięcia, co wskazuje na to, że wielu użytkowników traktuje je jako alternatywę dla laptopa. To już ponad jedna trzecia urządzeń sprzedawanych na rynku tabletów (Strategy Analytics zalicza do nich zarówno sprzęt 2 w 1 z Windows jak z innymi systemami).
Udział detachables w rynku tabletów zwiększył się z 17 proc. w 2017 r. do 40 proc. w 2020 r. W 2019 r. wynosił 30 proc. W kolejnych latach będzie nadal rósł. Kilka proc. zyskają również modele z giętkimi ekranami.
Jednak ze względu na niższą sprzedaż klasycznych modeli, cały rynek tabletów wzrośnie tylko o 1 proc. w 2020 r., do 160,8 mln szt.
Prognoza dla rynku tabletów do 2025 r. według wielkości ekranu i kategorii produktów

Niedawno Strategy Analytics podało, że notebooki odnotowały 27-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku w II kw. 2020 r. Lenovo i HP kontrolowały w sumie prawie 50 proc. udziału w rynku.
Podobne aktualności
Samsung liderem, 150 proc. wzrostu Lenovo
Niedostateczna podaż notebooków i wzrost ich cen skłaniają konsumentów do zainteresowania tabletami.
Ryzyko dla rynku notebooków po „szokująco wysokim wzroście”
Popyt na notebooki w IV kw. 2020 r. był najwyższy w historii. Sprzedawcy powinni jednak być gotowi na trudniejsze czasy - ostrzega analityk.
Dostawy tabletów zostaną mocno ograniczone
W I kw. 2021 r. na rynek trafi ponad 30 proc. urządzeń mniej niż w IV kw. 2020 r.