Duża firma IT security na intensywnych zakupach
Zaledwie dwa tygodnie po ostatnim zakupie ogłosiła kolejne przejęcie.

Sophos planuje włączyć przejęte rozwiązania w I poł. 2022 r.
Sophos kupił Braintrace, amerykański start-up specjalizujący się w obszarze NDR (network detection and response). Jego rozwiązania umożliwiają gromadzenie i przesyłanie danych o zdarzeniach stron trzecich z zapór ogniowych, serwerów proxy i sieci VPN, według Sophosa znacznie poprawiając możliwości wykrywania zagrożeń i reakcję na podejrzaną aktywność.
Braintrace powstał w 2016 r. Zatrudnia ponad 40 osób. Start-up uzyskał dotąd 10 mln dol. finansowania.
Analitycy danych oraz bezpieczeństwa dołączyli do zespołów reagowania na zagrożenia (MTR) Sophosa. Brytyjska korporacja zapowiedziała, że planuje wprowadzić technologię Braintrace dla MTR i Extended Detection and Response (XDR) w I połowie 2022 r.
Firmy często są w błędzie
„Firmy każdej wielkości często błędnie obliczają swoje zasoby i skalę ataku, zarówno lokalnie, jak i w chmurze” – zauważa Joe Levy, dyrektor techniczny Sophosa.
„Obrońcy czerpią korzyści z 'systemu kontroli ruchu lotniczego’, który widzi całą aktywność sieciową, ujawnia nieznane i niechronione aktywa oraz w bardziej niezawodny sposób eksponuje złośliwe oprogramowanie” – dodaje komentując nowy zakup firmy.
Jedno przejęcie za drugim
Nie ujawniono wartości przejęcia Braintrace. Informacja o umowie pojawia się niedługo po tym, jak Sophos kupił Capsule8, co pozwala firmie zwiększyć możliwości wykrywania i reagowania na zagrożenia serwerów i środowisk chmurowych z systemami Linux.
Podobne aktualności
Hakerom wystarczy 16 godzin, by dotrzeć do najważniejszych zasobów firmy
Czas wykrycia obecności cyberprzestępców w infrastrukturze IT skrócił się z 10 do 8 dni – ustalił Sophos.
Już 54 proc. Polaków pracujących w IT używało narzędzi AI
Aż 67 proc. pytanych obawia się, że dane wprowadzane do aplikacji AI mogą wpaść w niepowołane ręce.
Ataki ransomware najboleśniej odczuwają firmy, które płacą przestępcom
3 na 4 ataki ransomware kończą się zaszyfrowaniem danych. Firmy, które ulegną szantażystom, ponoszą dwa razy większe koszty niż ci co nie zapłacili okupu.