Druk biurowy w 2022 roku
Quocirca zidentyfikowała trendy, które będą kształtować konwergencję druku i technologii cyfrowej w erze pracy hybrydowej w 2022 roku. Przedstawiamy wybrane z nich.
- Praca hybrydowa pobudzi transformację obiegów druku rozproszonego i cyfrowego przepływu pracy
Praca hybrydowa pozostanie z 63 proc. respondentów oczekujących elastycznej pracy między domem a biurem. Aby zapewnić korzyści płynące z pracy hybrydowej, organizacje będą musiały zadbać o spójne – równe doświadczenia pracowników niezależnie od tego, gdzie i kiedy pracują. Rozszerzenie usług zarządzania drukiem (MPS) na środowisko domowe zapewni organizacjom możliwość zarządzania i zabezpieczania hybrydowej i elastycznej infrastruktury drukowania. W miarę jak organizacje przyspieszają swoje inicjatywy w zakresie cyfryzacji, elastyczne i skalowalne zintegrowane rozwiązania do drukowania i przechwytywania danych będą miały kluczowe znaczenie dla zwiększenia produktywności pracowników.
- Zrównoważony rozwój i technologia ukierunkowana na cel znajdą się wyżej na liście priorytetów
W miarę jak organizacje przyspieszają swoje inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, producenci i partnerzy handlowi muszą dostarczać usługi technologiczne, które mają zmniejszony wpływ na środowisko. Można to osiągnąć dzięki ulepszonej analizie danych i raportowaniu, a także produktom i usługom w obiegu zamkniętym, analizie danych dotyczących emisji dwutlenku węgla oraz automatyzacji procesów. Na przykład czujniki IoT i platformy oparte na chmurze mogą otworzyć nowe możliwości pomiaru i monitorowania wpływu na środowisko w inteligentnych budynkach i środowiskach biurowych. Ponadto pewną rolę mogą tu odgrywać usługi drukowania w chmurze — przeniesienie klientów z wielu serwerów lokalnych do chmury daje możliwość zmniejszenia zużycia energii przez dział IT i związanej z tym emisji dwutlenku węgla.
- Tak zwana wielka rezygnacja zwiększy wykorzystanie analityki w celu poprawy doświadczenia pracowników
Wiele firm stoi w obliczu exodusu pracowników, którzy ponownie oceniają równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. W kontekście „wielkiej rezygnacji” tworzenie cyfrowych doświadczeń, które zwiększają zaangażowanie pracowników, a także poprawiają wydajność pracowników, będzie kluczem do przyciągania i zatrzymywania talentów. Technologia będzie odgrywać kluczową rolę w pomaganiu organizacjom w tworzeniu hybrydowych modeli pracy, które tworzą bardziej integracyjne i oparte na współpracy doświadczenie pracowników.
Z nowym naciskiem na doświadczenie pracowników dostawcy usług MPS powinni rozważyć, w jaki sposób mogą pomóc swoim klientom w pełnym wykorzystaniu potencjału hybrydowego modelu pracy poprzez usługi projektowania i optymalizacji przestrzeni roboczej.
- Inteligentny budynek i technologia IoT ukształtują miejsca pracy
Efektywność i zrównoważony rozwój w miejscu pracy przyspieszą wykorzystanie technologii inteligentnego budynku. Inteligentne budynki z obsługą IoT oferują nowe możliwości dla dostawców usług zarządzanych (MSP) w miejscu pracy po pandemii. Ponieważ coraz więcej firm stara się zachęcić pracowników do powrotu do biura, zastanawiają się, w jaki sposób zapewnić sprawne, bezpieczne i zrównoważone działanie, przy jednoczesnym wspieraniu dobrego samopoczucia personelu.
Odpowiedzią mogą być inteligentne budynki zasilane przez urządzenia IoT połączone z chmurą i czujnikami. Takie rozwiązania technologiczne obejmują czujniki środowiskowe, monitorowanie zajętości sal, biurek, technologię bezdotykową i rezerwację biurek/pokojów.
- Zarządzane usługi IT zapewnią możliwości rozwoju
Dostawcy usług zarządzanych (MSP) wydają się odgrywać głębszą rolę w kierowaniu Badanie Quocirca ujawnia, że średnie i duże przedsiębiorstwa są otwarte na jednego dostawcę, który oferuje możliwości MPS i usług IT.
Główne powody korzystania z usług MSP to rozwiązanie problemu złożoności starszej infrastruktury, dostęp do nowych technologii i zmniejszenie obciążenia IT. Dostawcy usług MPS, którzy chcą rozszerzyć swoje możliwości w obszarze IT, muszą zbudować lub uzyskać dostęp do wiedzy specjalistycznej w zakresie bezpieczeństwa, chmury, analityki i automatyzacji, aby naprawdę wyróżnić się na zatłoczonym rynku. Sprzedaż usług IT wymaga zupełnie innych umiejętności i wiedzy niż tradycyjny MPS.
Dla dostawców usług MPS ważne będzie budowanie znaczenia w tej przestrzeni poprzez istniejące relacje z klientami lub współpracę z uznanymi dostawcami usług internetowych.
Więcej informacji znajduje się tutaj
Podobne aktualności
Na co stawia HP?
Sztuczna inteligencja oraz rozwiązania hybrydowe – to kluczowe hasła w strategii rozwoju HP Inc. na nadchodzące lata. Obejmuje ona obszar komputerów osobistych (także gamingowych) wraz z peryferiami oraz narzędzia i usługi dające użytkownikom większą elastyczność.
Firmy ruszą do inwestycji w IT w biurach
Już tylko co piąty pracownik chce pracować wyłącznie z domu i dobrze, że to się zmienia. „Podobnego kryzysu psychicznego w firmach nie obserwowałam od ponad 20 lat” – twierdzi ekspert.
Polska spadła w rankingu warunków do pracy zdalnej
Nasz kraj jest wysoko na świecie pod względem cyberbezpieczeństwa, jednak inne czynniki komplikują pracę zdalną - wynika z badania.