Ponownie w tym roku pójdą w górę koszty działalności dla przedsiębiorców handlujących na Allegro. Koncern podniesie prowizje dla sprzedawców z kontami firmowymi. Nowy cennik wchodzi w życie 18 lipca br. i obejmie wszystkie najważniejsze kategorie produktów, w tym elektronikę. Opłaty wzrosną w niektórych przypadkach sporo. Np. dla słuchawek czy padów z 6 proc. do nawet 13 proc.

To już kolejna podwyżka w tym roku. Stawki ostatnio wzrosły w marcu br. Wcześniej wprowadzono m.in. nowe opłaty w ramach usługi Smart, które też wiązały się z podwyżkami.

Oto przykładowe prowizje od sprzedaży obowiązujące od 18 lipca br.

W podkategoriach: Akcesoria, Akcesoria i środki czyszczące, Akcesoria wodoszczelne, Akcesoria archiwizacyjne, Akcesoria (Laptop, PC), Akcesoria do regeneracji, Akcesoria do podgrzewaczy tytoniu, Akcesoria do telewizorów, Akcesoria GSM prowizja wyniesie:
13 proc. dla przedmiotów o wartości do 60 zł
7,8 zł + 9 proc. od nadwyżki powyżej 60 zł.
Aktualnie prowizja wynosi:
12 proc. dla przedmiotów o wartości do 50 zł
6 zł + proc. od nadwyżki powyżej 50 zł.

W podkategorii Oprogramowanie prowizja wyniesie:
15 proc. dla przedmiotów o wartości do 40 zł
4,5 zł + 7 proc. od nadwyżki powyżej 40 zł, nie mniej niż 1,5 zł.
Aktualna stawka to:
15 proc. dla przedmiotów o wartości do 30 zł
4,5 zł + 7 proc. od nadwyżki powyżej 30 zł, nie mniej niż 1,5 zł.

W podkategoriach: Headsety, Okablowanie, Kierownice, Pady prowizja wyniesie:
13 proc. dla przedmiotów o wartości do 60 zł
7,8 zł + 9 proc. od nadwyżki powyżej 60 zł.
Obecnie prowizja to 6 proc.

W podkategoriach: Etui, Folie i szkła ochronne, Ładowarki i stacje dokujące, Paski i bransolety (w ramach kategorii Smartwatche i akcesoria), prowizja wyniesie:
13 proc. dla przedmiotów o wartości do 60 zł
7,8 zł + 9 proc. od nadwyżki powyżej 60 zł.
Aktualnie wynosi 6 proc..

W podkategorii Obudowy i kieszenie prowizja wyniesie:
13 proc. dla przedmiotów o wartości do 60 zł
7,8 zł + 9 proc. od nadwyżki powyżej 60 zł.
Aktualnie wynosi 4 proc.

W podkategoriach o nazwie Pozostałe prowizja dla sprzedawców wzrośnie z 17 proc. na 20 proc.

Kupujący nie będą oceniać kosztu wysyłki

Wśród nowości na Allegro jest m.in. usunięcie możliwości oceny kosztu wysyłki przez nabywcę. Opcja ta zniknie 27 lipca br. (jednak oceny wystawione przed 27 lipca pozostaną widoczne).

Wśród ostatnich zmian jest też m.in. wyższa opłata za abonament podstawowy oraz łączenie ofert.

170 mln zł zysku Allegro w I kw. 2022 r.

W I kw. 2022 r. grupa Allegro osiągnęła blisko 1,4 mld zł przychodów (+15 proc. r/r), z tego zdecydowaną większość generują wpływy z platformy e-commerce, czyli głównie opłaty od sprzedawców. Zysk netto firmy zmniejszył się o blisko 40 proc., do 170 mln zł, głównie z powodu inwestycji w dostawy i rosnących kosztów wynagrodzeń.

Niedawno koncern poniósł kolejny spory wydatek, przejmując czeską grupę e-commerce Mall oraz firmę logistyczną WE|DO. Kosztowało to Allegro ok. 4 mld zł. Zakup umożliwia natomiast grupie wejście na szereg rynków regionu. Allegro liczy także na ekspansję na zachodzie Europy. Niedawno uruchomił wersję swojej platformy e-commerce w j. angielskim.