W II kw. 2022 r. Xiaomi musiało pogodzić się ze sporym spadkiem sprzedaży – o 20 proc. wobec analogicznego okresu 2021 r., jak też o 5 proc. wobec I kw. 2022 r. W przeliczeniu na USD przychody wyniosły 10,3 mld dol. Zysk stopniał o 67 proc. r/r, do ok. 310 mln dol.

Dołek jest związany z tym, że obroty na smartfonach, które odpowiadają za 60 proc. przychodów koncernu, zmiejszyły się o 29 proc. r/r, a marża brutto na tym sprzęcie zjechała z 11,8 proc. przed rokiem do 8,7 proc.

Jednak pod względem wolumenów Xiaomi wywalczyło 1,5 proc. wzrost na smartfonach kw./kw. (wg Canalys), do 39,6 mln szt. (13,8 proc. światowego rynku) i pozycję nr 2 Europie (21,7 proc.) i Polsce.

Firma wśród głównych powodów niższej sprzedaży wskazuje na pandemię i lockdowny na chińskim rynku, a także na inflancję i rosnące koszty energii za granicą, gdzie Xiaomi osiąga 48 proc. przychodów.

Koncern zapowiada solidne inwestycje. Zamierza zwiększyć wydatki na badania i rozwój w sumie o 40 proc. w 2022 r., do 2,5 mld dol.