Dotykowe ekrany zdominują ofertę Lenovo
Lenovo planuje, że do końca roku nawet 60 proc. komputerów tej marki będzie miało wyświetlacze dotykowe.
Plan zakłada, że w końcu 2013 r. w dotykowe wyświetlacze będzie wyposażonych 40 – 60 proc. komputerów Lenovo dostarczanych na rynek. Zdaniem tajwańskich producentów sprzętu cel nie będzie łatwy do osiągnięcia ze względu na wyraźnie wyższe ceny modeli z ekranami dotykowymi, w związku z tym nowa strategia może odbić się niekorzystnie na wynikach sprzedażowych firmy (przynajmniej jeśli chodzi o ilość sprzedanych komputerów). Według NPD Research w końcu 2012 r. średnia cena laptopa z wyświetlaczem touchscreen wynosiła 700 dol., wobec średniej dla wszystkich notebooków z Windowsem 420 dol. Intel prognozuje jednak, że w końcu 2013 r. ultrabook z ekranem dotykowym będzie kosztował nie więcej niż 599 dol.
Podobne aktualności
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.
AI PC i cykl wymiany zwiększą sprzedaż komputerów w 2024 r. (i później)
„Obecność funkcji AI w urządzeniach z pewnością doprowadzi do wzrostu średniej ceny sprzedaży” - twierdzi analityk.
Lenovo powróciło do wzrostu sprzedaży
Po 5 kwartałach spadków z rzędu (rok do roku), przychody Lenovo poszły w górę do ponad 15 mld dol.