Dostawcy PC zmieniają strategię
Z powodu słabego popytu na elektronikę konsumencką w Europie w 2015 r. producenci skoncentrują się na rynkach wschodzących.
Dostawcy przebudowują swoją strategię, bo zaangażowanie na rynku europejskim nie daje nadziei na większą sprzedaż. Kurczący się popyt w połączeniu z niskim kursem euro sprawił, że zyski firm z łańcucha dostaw laptopów i tabletów stopniały o ponad 10 proc. Nie liczą oni także na poprawę w Europie Środkowej, w której w ostatnich miesiącach notowano wzrosty. Producenci oceniają, że w II kw. w regionie popyt się zmniejszy. Dlatego w tym roku poszukają klientów przede wszystkim w Ameryce Środkowej i Południowej oraz w Azji Południowo – Wschodniej.
Zdaniem analityków nowa strategia nie zahamuje spadków na globalnym rynku komputerów przenośnych i tabletów. Według prognozy w I kw. 2015 r. producenci dostarczyli 38,5 mln notebooków, o 2,4 proc. mniej niż rok wcześniej oraz o 16,4 proc. mniej niż w IV kw. 2014 r.
W przypadku tabletów dostawy w całym 2015 roku mają wynieść 221,4 mln szt., co oznacza spadek o 11,9 proc. w porównaniu do 2014 r.
Podobne aktualności
Rok 2024 dobrze rozpoczął się na rynku PC
"W nadchodzących kwartałach rynek będzie rósł w siłę" - taką dobrą wiadomość dla branży ma analityk.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.
AI PC i cykl wymiany zwiększą sprzedaż komputerów w 2024 r. (i później)
„Obecność funkcji AI w urządzeniach z pewnością doprowadzi do wzrostu średniej ceny sprzedaży” - twierdzi analityk.