Dostawcy przebudowują swoją strategię, bo zaangażowanie na rynku europejskim nie daje nadziei na większą sprzedaż. Kurczący się popyt w połączeniu z niskim kursem euro sprawił, że zyski firm z łańcucha dostaw laptopów i tabletów stopniały o ponad 10 proc. Nie liczą oni także na poprawę w Europie Środkowej, w której w ostatnich miesiącach notowano wzrosty. Producenci oceniają, że w II kw. w regionie popyt się zmniejszy. Dlatego w tym roku poszukają klientów przede wszystkim w Ameryce Środkowej i Południowej oraz w Azji Południowo – Wschodniej.

Zdaniem analityków nowa strategia nie zahamuje spadków na globalnym rynku komputerów przenośnych i tabletów. Według prognozy w I kw. 2015 r. producenci dostarczyli 38,5 mln notebooków, o 2,4 proc. mniej niż rok wcześniej oraz o 16,4 proc. mniej niż w IV kw. 2014 r. 

W przypadku tabletów dostawy w całym 2015 roku mają wynieść 221,4 mln szt., co oznacza spadek o 11,9 proc. w porównaniu do 2014 r.