Coraz większa popularność smart home i spadające ceny sprzętu sprawią, że konsumenci będą z rok na rok kupować coraz więcej kamer do domu – do 2023 r. sprzedaż powinna rosnąć co roku niemal o 20 proc., sięgając globalnie 111 mln szt. Wartościowo przewidywany jest wzrost o 14 proc., z 7,9 mld dol. w 2019 r. do blisko 13 mld dol. w 2023 r. – według danych Strategy Analytics.

Dane obejmują także domofony wideo, a popyt na nie będzie stanowił jeden z głównych czynników wzrostu. Producenci takich urządzeń odnotowali w ostatnich latach szczególnie wysoką dynamikę poprawy wyników – twierdzą analitycy. Dla wielu producentów wideodomofony stają się najważniejszym produktem do budowy systemu smart home, który zachęci klientów do zakupów kolejnych kamer. Z kolei kamery zajmują centralne miejsce w strategiach dostawców rozwiązań smart home. Wydatki na zewnętrzne i wewnętrzne urządzenia będzie ciągnął w górę popyt na modele premium w cenie ponad 100 dol. (ok. 390 zł) – według prognozy.