Dane pochodzą z tajwańskich fabryk,
które są częścią łańcucha dostaw produktów Microsoftu. Oznaczają, że koncernowi udało się wyraźnie przebić najbardziej optymistyczne prognozy analityków, które
„opiewały” na około 4 mln sztuk w całym 2015 r. W samym IV kw. ub.r. sprzedaż komputerów Microsoftu miała sięgnąć 2,5 mln
sztuk (blisko 30 proc. wzrostu rok do roku). Osiągnięciu tak dobrych rezultatów pomógł debiut Surface Pro 4, a także
Surface Book. 

W przypadku modelu Pro 4 oraz Surface 3 łączny popyt w ostatnich
trzech miesiącach ub.r. wyniósł 1,6 mln sztuk. Dla porównania, Apple’owi udało
się sprzedać w tym okresie 2 mln iPadów Pro. Światowy rynek wchłonął w IV kw.
2015 r. w sumie 16,1 mln wszystkich tabletów marki z Cupertino (49,6 mln szt. w
całym 2015) oraz 9 mln tabletów z logo Samsunga (33,4 mln w 2015).   

Według Digitimes Microsoft
pracuje obecnie nad kolejnym modelem Surface’a, który ma trafić na rynek w
drugiej połowie 2016 r. W tym czasie światło dzienne ma ujrzeć także Surface
Phone.