Dobra atmosfera w sklepie sprzyja zakupom
Dwie trzecie decyzji o zakupach klienci podejmują w sklepie, ponad 50 proc. konsumentów deklaruje, że dłużej zostaje w punkcie handlowym, którego atmosfera im odpowiada – wynika z badania przeprowadzonego przez Mood Media Corporation.
Według Mood Media Corporation marketing sensoryczny w handlu nabiera coraz większego znaczenia – zgodnie z wynikami badań na decyzje zakupowe klientów wpływa przede wszystkim muzyka, odpowiednio dobrana w zależności od branży, typu klientów, a także pory roku. Kluczowym czynnikiem, który ma duże znaczenie dla oceny sklepu są także zapachy. Odpowiednio dobrane środki zapachowe stosuje się w gabinetach lekarskich, hotelach, albo w biurach dla poprawienia samopoczucia. Według Mood Media Corporation ta sama zasada sprawdza się w handlu.
– Konsument, który dobrze się czuje w miejscu sprzedaży, chętniej podejmuje spontaniczne decyzje zakupowe oraz jest bardziej skłonny do ponownego odwiedzenia danego sklepu – wyjaśnia Aleksandra Potrykus, dyrektor ds. sprzedaży w Mood Media Corporation.
Podobne aktualności
Więcej pieniędzy na chmurę
Po raz pierwszy wydano na świecie więcej na sprzęt do budowy chmury niż na tradycyjną infrastrukturę.
Chmura: czy mniejsi gracze mogą rywalizować z największymi?
Globalni potentaci rynku chmury publicznej stale powiększają swoje udziały. Mimo to analitycy twierdzą, że znajdzie się na nim też miejsce dla innych, mniejszych dostawców.
Polski rynek przeglądarek: Chrome Mobile z największym wzrostem
Gemius sprawdził, czy Polacy serfują w Internecie za pomocą tych samych przeglądarek, co rok temu.