Zgodnie z badaniami MarketsandMarkets, globalna wartość rynku digital signage rośnie w tempie 7,4 proc. rocznie, a na koniec 2023 r. ma osiągnąć wartość 32,84 mld dol. Dane z rynku wskazują, że zwłaszcza w handlu detalicznym inwestycje w DS przekładają się na realny biznes. Otóż 70 proc. klientów zwraca uwagę na reklamy na nośnikach cyfrowych, a 20 proc. robi spontaniczne zakupy pod ich wpływem – według badania Toshiby.

 

Dynamiczne obrazy sprzedają 32 proc. więcej

Z kolei zgodnie z badaniem Digital Place-Based Media ROI Analysis, treści multimedialne są 5-krotnie skuteczniejsze w przyciąganiu uwagi klientów oraz 10-krotnie lepiej zapamiętywane niż reklama statyczna prezentowana np. na klasycznych roll-upach czy papierowych plakatach. Elektroniczne reklamy umieszczane w sklepach podnoszą sprzedaż promowanych na nich produktów średnio o 32 proc.

 

Personalizacja zwiększa lojalność

Badania wskazują, że statyczny przekaz w zestawieniu z digital signage ma niewielką szansę na przejęcie uwagi użytkownika oraz zwiększenie jego zaangażowania. Jednak sam nośnik cyfrowy do odtwarzania reklamy czy informacji to dopiero połowa sukcesu. Liczy się bowiem to, co i jak jest komunikowane.

Zgodnie z badaniem Kinetic Panels, 44 proc. klientów deklaruje większą lojalność wobec detalisty, który w swoich punktach sprzedaży wykorzystuje spersonalizowane systemy digital signage.

– Niezwykle ważna jest personalizacja treści w zależności od np. płci, wieku czy szczególnych cech odbiorcy. Dopasowując zawartość reklamy do osoby, która spogląda na monitor, czy innych specyficznych czynników, np. warunków pogodowych, zdecydowanie zwiększy się szansę na sprzedaż pokazywanego produktu czy usługi – twierdzi Adam Kaczmarek, menadżer projektów biznesowych ViDiS.