Z danych Polish Digital Signage Association wynika, że w 2012 roku naszym kraju sprzedano około 15 tys. ekranów profesjonalnych. W sumie działa ich 60 544, z tego 60 411 w galeriach handlowych, hotelach, instytucjach publicznych i firmach. Dla porównania na początku 2010 r. PDSA szacował liczbę nośników Digital Signage na 18,6 tys. w 5,3 tys. obiektów.

Według Samsunga (ma 35 proc. udziału w polskim rynku ekranów profesjonalnych) prawie 70 proc. urządzeń stanowiły ekrany o przekątnej 40 i 46 cali. Popyt był duży zwłaszcza przed Euro 2012. W tym roku nie osłabnie.

– Rynek będzie dynamicznie rozwijał się przede wszystkim ze względu na poszukiwanie przez firmy oszczędności, np. w wydruku plakatów czy też możliwość ujednolicenia ekspozycji we wszystkich sklepach należących do jednej marki – przewiduje Dobromir Maconko z Samsunga. 

Ekrany połączone w sieć zastępują wystawy sklepowe albo bilbordy. Coraz częściej mają być wykorzystywane modele o przekątnej 85 i 95 cali oraz wyświetlacze interaktywne LFD. Według Samsunga widać zainteresowanie dużymi ekranami z funkcją „plug and play”.

– Spodziewamy się, że w 2013 roku zapotrzebowanie na ekrany profesjonalne i systemy Digital Signage będzie co najmniej takie samo jak w 2012 roku, albo i większe – uważa Maciej Dziadowiec, Sekretarz Generalny Polish Digital Signage Association – Nadal motorem rozwoju branży DS jest rynek reklamy, ale coraz bardziej powszechne jest dążenie do cyfryzacji treści, np. w centrach zarządzania ruchem i informacjami, w hotelach, w instytucjach publicznych.

W Polsce liczba firm, które zajmują się instalacją systemów Digital Signage przekroczyła 80, a tych, które kupują urządzenia jest obecnie ponad 300.