„Digital Signage ma przed sobą olśniewającą przyszłość”
Wydatki na wyświetlacze LED będą rosnąć aż o 23 proc. rocznie w najbliższych latach.
W ciągu 4 lat wartość rynku wzrośnie o 6 mld dol. – według prognozy.
Wydatki na sprzęt do Digital Signage – wyświetlacze i urządzenia do odtwarzania multimediów – w 2023 r. wyniosły blisko 14 mld dol. – ustalił Futuresource Consulting. Jak zaznacza, wzrost utrzymał się pomimo wyzwań makroekonomicznych.
Większość rynku (52 proc. wartościowo) nadal stanowiły wyświetlacze LCD, jednak przewiduje się, że do końca 2024 r. wyprzedzi je segment LED, który w latach 2023 – 2027 powinien rosnąć przeciętnie o 23 proc. co roku. Popyt zwiększają spadające ceny LED-ów.
W przypadku wyświetlaczy LCD w najbliższych latach nadal jednak mają zwiększać się wydatki na interaktywne wyświetlacze.
„Digital Signage ma przed sobą olśniewającą przyszłość” – uważa Morris Garrard, główny analityk w Futuresource Consulting. Spodziewany jest wzrost wydatków na rynku globalnie do ponad 21 mld dol. w 2027 r.
Ekspert spodziewa się, że sztuczna inteligencja może mieć istotny wpływ na rozwój rynku (w tym na rosnące ceny), np. umożliwiając tworzenie bardziej spersonalizowanych treści.
Samsung nadal numerem jeden
Samsung pozostaje liderem rynku Digital Signage, który ma ok. jedną czwartą udziału. Drugie jest LG, Unilumin i Daktronics szybko zwiększają swój udział w rynku.
Podobne aktualności
Rynek Digital Signage będzie rósł jednocyfrowo do 2029 r.
Wyższa dynamika powinna cechować zewnętrzne instalacje - według prognozy.