Dell zwolni 6650 pracowników
Warunki rynkowe "nadal się pogarszają" - wyjaśnia Co-COO.
Zmiany w organizacji sprzedaży i wsparciu sprawią, że niektórzy członkowie zespołu Della opuszczą firmę.
Dell Technologies dołączył do gigantów branży, którzy zwalniają pracowników na dużą skalę. Producent zapowiedział ograniczenie globalnego zatrudnienia o ok. 5 proc., tj. 6650 osób.
Powodem jest trudne otoczenie rynkowe, a dotychczas podjęte działania polegające na zmniejszeniu kosztów, takie jak przerwa w rekrutacji czy ograniczenia podróży, okazały się niewystarczające – wyjaśnia dyrektor operacyjny Jeff Clarke w wewnętrznej notatce, do której dotarł Bloomberg.
Warunki rynkowe „nadal się pogarszają, a przyszłość jest niepewna” – twierdzi Co-COO. Przekonuje, że cięcia są konieczne dla „długoterminowego zdrowia i sukcesu” firmy. „Będziemy gotowi, gdy rynek odbije” – zapowiada.
Cięcia następują po załamaniu na rynku PC, gdzie Dell jest nr 3 na rynku. Według IDC sprzedaż PC tej marki stopniała o 37 proc. r/r w IV kw. 2022 r., głównie wskutek znacznego ograniczenia zakupów w biznesie. Tymczasem nadal ponad połowę przychodów Dell Technologies generuje sprzęt komputerowy.
Według Bloomberga zatrudnienie w Dellu spadnie do najniższego poziomu od 6 lat i będzie o 39 tys. niższe niż przed pandemią, w styczniu 2020 r. (165 tys.).
Zmiany we wsparciu i grupie infrastrukturalnej
Dell wprowadza zmiany w globalnej organizacji sprzedaży, w ramach której ujednolici zespoły ds. sprzedaży regionalnej i Dell Technologies Select do obsługi relacji z klientami i partnerami na całym świecie. Zespoły wsparcia dostosują się w podobny sposób – podaje z kolei CRN USA.
Nastąpi integracja usług pomocy technicznej grupy wsparcia infrastruktury i grupy komercyjnej, co ma usprawnić przepływ informacji między klientami, zespołami pomocy technicznej i zespołami ds. produktów i optymalizować koszty. Jeff Clarke informuje, że Dell będzie mógł teraz „szybciej opracowywać bardziej zintegrowane rozwiązania”.
W ramach Infrastructure Support Group, która zajmuje się serwerami, pamięciami masowymi i produktami Apex, Dell „przesunął zespoły i zasoby do priorytetowych ofert, które najlepiej zaspokoją potrzeby naszych klientów i partnerów” – podaje Co-COO według amerykańskiego CRN-a.
„Niestety, przy takich zmianach niektórzy członkowie naszego zespołu opuszczą firmę” – przyznaje Clarke.
Według danych firmy konsultingowej Challenger, Gray & Christmas firmy z sektora technologicznego w USA zwolniły w 2022 r. blisko 100 tys. pracowników (dokładnie 97 171), tj. 7,5-krotnie więcej niż w 2021 r. Rok 2023 r. jak widać również zaczyna się od zwolnień.
Podobne aktualności
„Gwiazda kanału sprzedaży Della” przechodzi na emeryturę
„Jej wskazówki i wiedza były przez ostatnią dekadę kamieniem węgielnym sukcesu kanału sprzedaży Della" - twierdzi partner.
Zysk Della wzrósł o 89 proc.
Rok finansowy 2024 "nie przebiegł zgodnie z planem”. Mimo to koncern zwiększył zysk, a w br. spodziewa się odbicia dzięki AI i odświeżeniu bazy komputerów.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.