Dell Technologies w swoim II kw. finansowym 2023, zakończonym 29 lipca br., zwiększył przychody o 9 proc. r/r, do 26,4 mld dol. Zysk operacyjny wzrósł o 25 proc., jednak zysk netto poszedł jednak w dól o 20 proc., do 506 mln dol.

Cięcie prognozy

Co więcej, firma przedstawiła ostrożną prognozę na III kw, który potrwa do końca października br. Oczekuje 23,8 – 25 mld dol. przychodów, czyli spadku o ok. 8 proc. r/r. Przy czym przewidywany jest słabszy wynik w biznesie komputerowym wobec ub.r., ale wzrost na infrastrukturze.

Jednocześnie wraz ze wzrostem udziału infrastruktury będą zwiększać się marże brutto – według przewidywań.

Optymizm w dłuższej perspektywie

W dłuższym terminie firma nie obawia się o popyt.

„Zbliżamy się do trzyletniego cyklu wymiany tego, co dostarczyliśmy, aby zareagować na Covid” – zaznacza dyrektor operacyjny Della, Jeff Clarke.

Co istotne rynek jest obecnie większy niż przed pandemią. Ponadto rosnąca liczba danych i rozwój 5G skłania producenta do optymizmu na kolejne lata.

PC: osłabł popyt konsumencki, firmy kupują więcej

Jeśli chodzi o wyniki Dell Technologies w II kw., to wskazują one na trendy na rynku PC.

Widać słabnący popyt konsumencki na komputery – obroty w tym segmencie spadły o 9 proc. r/r, do 3,35 mld dol. Jednak więcej kupują klienci biznesowi, gdzie przychody Della w II kw. zwiekszyły się o 15 proc., do 12,14 mld dol.

W sumie sprzedaż Client Solutions Group wzrosła o 9 proc. r/r (15,5 mld dol.).

Modele premium mają wzięcie

Jak jednak przyznaje dyrektor operacyjny Jeff Clarke, popyt na PC zwolnił w ciągu kwartału. Niższą dynamikę na wolumenach równoważą natomiast rosnące ceny sprzętu. Producent obserwuje zapotrzebowanie na modele premium i wyższe konfiguracje.

W rezultacie, również dzięki zapewnieniu wysokiej dostępności komputerów, zysk operacyjny grupy CSG sięgnął 1 mld dol.

„Widzieliśmy słabnące środowisko [PC]. W rezultacie podjęliśmy szereg działań dotyczących kosztów, w tym ograniczenie zatrudniania pracowników zewnętrznych” — komentuje dyrektor finansowy Della, Tom Sweet.

Infrastruktura: coraz większy biznes as-a-service

Biznes infrastrukturalny (ISG) wyszedł 9 proc. na plus, do 9,5 mld dol. Był to szósty z rzędu wzrost rok do roku.

Popyt hamuje
COO Jeff Clarke twierdzi, że firma widzi „hamowanie wzrostu popytu, ponieważ ostrożność, która wkracza do środowiska, rozciąga się na pamięć masową”.

W przypadku pamięci masowych sprzedaż w II kw. wzrosła w sumie o 6 proc., przy czym według Della silny jest popyt na produkty high-end i mid-range. Producent spodziewa się dalszego wzrostu zapotrzebowania na storage w III kw.

Przychody z serwerów zwiększyły się o 16 proc. r/r w II kw.

Już 1 mld dol. z biznesu as-a-service
Dell podkreśla przekroczenie progu 1 mld dol. rocznych cyklicznych przychodów (ARR) w swoim biznesie Apex, czyli infrastrukturze rozliczanej jako usługa w subskrypcji. Wzrost zamówień wyniósł 78 proc. r/r, a liczba klientow powiększyła się o 200 w ciągu kwartału – twierdzi producent.

W biznesie Apex widać dużą siłę niestandardowych rozwiązań oraz zainteresowanie klientów chcących rozliczać się za rzeczywiste zużycie – informują przedstawiciele firmy.