Dell redukuje zatrudnienie
"Odczytujemy to jako fakt, że kierownictwo Della zobowiązuje się bardziej polegać na swoich partnerach" - komentuje integrator.
Zmiany to dobra wiadomość dla firm z kanału sprzedaży – wynika z opinii.
Dell Technologies zapowiedział redukcję niektórych stanowisk sprzedażowych, ale też zapowiada, że doda inne role. Zmiany wyjaśnia reorganizacją działalności pod kątem ery sztucznej inteligencji, aby stać się „szczuplejszą” organizacją skoncentrowaną na wzroście.
„Łączymy zespoły i ustalamy priorytety w zakresie inwestycji w całej firmie” – oświadczyła korporacja.
Nie ujawnia liczby pracowników, których mają objąć redukuje. W zeszłym roku Dell zmniejszył zatrudnienie w sumie o 13 tys. (niecałe 10 proc. globalnej załogi), do ok. 120 tys. osób.
Z wpisów odchodzących pracowników na LinkedIn wynika, że firmę opuści m.in. koordynatorka ds. doświadczeń i zaangażowania nowych sprzedawców (15 lat w Dellu), trener sprzedaży federalnych przedstawicieli handlowych (6 lat w firmie).
Druga runda zwolnień w zeszłym roku zbiegła się ze zmianą strategii sprzedaży pamięci masowych, która zachęca handlowców Della do oferowania storage’u za pośrednictwem partnerów.
W I kw. finansowym 2025, zakończonym na początku maja br., Dell Technologies zwiększył sprzedaż o 6 proc., do 22,2 mld dol. Zysk na akcję (non-GAAP) zmniejszył się o 3 proc., do 1,27 dol.
Pozytywne reakcje partnerów
Gary McConnell, dyrektor generalny VirtuIT Systems z Nanuet, uważa zwolnienia w Dell Technologies za znak, że firma bardziej angażuje się w relacje z partnerami.
„Odczytujemy to jako fakt, że kierownictwo Della zobowiązuje się bardziej polegać na swoich partnerach dystrybucyjnych; Dodali zachęty i teraz reorganizują zasoby” – stwierdził dyrektor dla CRN USA.
C.R. Howdyshell, dyrektor generalny Advizex, zauważa, że producent od dawna sygnalizuje zamiar stania się szczuplejszą firmą, która będzie w większym stopniu polegać na partnerach dystrybucyjnych.
„Nawet po obecnej restrukturyzacji zaangażowanie Della w kanał sprzedaży jest silniejsze niż kiedykolwiek”– utrzymuje Howdyshell.
Bob Venero, prezes i dyrektor generalny Future, postrzega natomiast cięcia jako część wysiłków Della, aby wykorzystać moc sztucznej inteligencji w celu zwiększenia produktywności.
„Przyniesie to korzyści kanałowi sprzedaży, ponieważ Dell w większym stopniu polega na nim, aby napędzać sprzedaż swoich innowacyjnych produktów i rozwiązań” – twierdzi Venero.
Źródło: CRN USA
Podobne aktualności
Dell może ograniczyć zatrudnienie
Będzie mniej rekrutacji i reorganizacja stanowisk - według nieoficjalnych ustaleń.
Dell może sprzedać SecureWorks
Fundusz inwestycyjny może przejąć dostawcę cyberbezpieczeństwa.