Dell: polska fabryka ważna w globalnej strategii
Kluczowym elementem strategii Della jest dostarczanie rozwiązań end-to-end – podkreślił Michael Collins, Vice President Dell EMEA, odwiedzając fabrykę koncernu w Łodzi. Zakład odgrywa ważną rolę w biznesie firmy nie tylko w Polsce, lecz w całym regionie EMEA.
Wiceprezes Della odpowiedzialny za kraje EMEA zaznaczył, że obecnie firma może zapewnić klientom pełną infrastrukturę: sprzęt różnego rodzaju oraz usługi i oprogramowanie (w tym zakresie portfolio również jest spore), które wszystko scalają w jedno rozwiązanie. – W ciągu 11 lat, od kiedy jestem w Dellu, firma zasadniczo się zmieniła. – mówi Michael Collins. Istotną rolę w tym procesie odegrały przejęcia. W ciągu ostatnich 4 lat Dell stał się właścicielem 20 firm IT, inwestując w akwizycje ponad 13 mld dol.
Według Michaela Collinsa na kompleksową ofertę end-to-end Della składają się
4 elementy: łączenie użytkowników końcowych, integracja i
optymalizacja przedsiębiorstw, uproszczenie i zabezpieczenie
poprzez oprogramowane, wspieranie innowacji poprzez
usługi.
Według menedżera klienci są obecnie zainteresowani głównie takimi obszarami jak cloud computing, mobilność (w tym BYOD), Big Data i bezpieczeństwo. Menedżer podkreślił, że firma – jako dostawca rozwiązań – zacieśnia współpracę z partnerami – w regionie EMEA ok. 2/3 obrotów Dell generuje w kanale sprzedaży. Na świecie ma już 140 tys. partnerów.
Z Łodzi na różne kontynenty
Istotną rolę w dostarczaniu produktów do kompleksowych rozwiązań Della odgrywa fabryka w Łodzi. Jest to jeden z 6 zakładów produkcyjnych firmy na świecie. Zaopatruje klientów w krajach EMEA. Fabryka ruszyła w końcu 2007 r. Pracuje w niej obecnie ok. 1,2 tys. osób, z tego ok. 800 od co najmniej 5 lat.
Produkcja zaczynała się od laptopów, natomiast aktualnie w Łodzi są montowane m.in. komputery Alienware, All-in-One, stacje robocze, serwery. Dell nie ujawnia wielkości produkcji.
W Łodzi sprzęt jest składany na dwa sposoby – na linii progresywnej (dodaje się na niej poszczególne podzespoły do produktu) i na stanowiskach gniazdowych (urządzenia montowane są z dostarczonych elementów w jednym miejscu). Na linii progresywnej powstaje sprzęt łatwiejszy do złożenia metodą taśmową lub jest zamawiany w większych partiach. Na stanowiskach gniazdowych składane są modele, których produkcja jest bardziej skomplikowana i wymaga większej uwagi. W zależności od rodzaju sprzętu operator takiego stanowiska składa jedno urządzenie w ciągu kilku – kilkunastu minut.
Przedstawiciele Della zaznaczali, że łódzki zakład jest również istotnym wsparciem dla partnerów. Otóż w fabryce można przygotować wersję testową rozwiązania dla klienta, co ułatwia poznanie jego potrzeb i przygotowanie oferty skrojonej na miarę. Zapewniono, że klienci chętnie korzystają z takiej możliwości.
Czas na kontynuację
Michael Collins zaznaczył, że po zmianie właścicielskiej (w końcu ub.r. kontrolę nad spółką przejął jej prezes i założyciel, Michael Dell) nie należy spodziewać dużych zmian w firmie. – To, co zaczęliśmy kilka lat temu, robimy dalej – podkreślił menedżer.
Wśród priorytetów „nowego” Della (firma określa siebie jako największy start up na świecie) są inwestycje w badania i rozwój, m.in. w storage, a także ułatwienie i uproszczenie relacji z klientami (co oznacza m.in. dostosowanie oferty do oczekiwań klienta, np. poprzez rozwiązania build to order). Szukając sposobów na wzmocnienie biznesu Dell zamierza także zwiększać obecność na rynkach wschodzących, które – ze względu na niedostatek infrastruktury IT – są bardziej chłonne i szybciej adaptują innowacje. Wśród priorytetów tej strategii jest również rozwój usług związanych z PC, tabletami oraz wirtualnych. Producent zamierza ponadto poszerzać dział sprzedaży i autoryzowanych partnerów, aby być bliżej klientów.
Podobne aktualności
„Gwiazda kanału sprzedaży Della” przechodzi na emeryturę
„Jej wskazówki i wiedza były przez ostatnią dekadę kamieniem węgielnym sukcesu kanału sprzedaży Della" - twierdzi partner.
Zysk Della wzrósł o 89 proc.
Rok finansowy 2024 "nie przebiegł zgodnie z planem”. Mimo to koncern zwiększył zysk, a w br. spodziewa się odbicia dzięki AI i odświeżeniu bazy komputerów.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.