O gładkim przejściu partnerów do współpracy z nową korporacją, powstałą po fuzji Della i EMC, zapewnił Marius Haas, dyrektor handlowy Della, odpowiedzialny za rozwiązania dla przedsiębiorstw. Zapowiada, że powstanie jeden program w 2017 r. Do tego czasu partnerzy Della będą zachęcani do uczestnictwa w programie EMC. Z kolei szef kanału partnerskiego w EMC, Gregg Ambulos, uważa, że połączony program obu firm będzie podobny do aktualnego programu EMC. Cheryl Cook, szefowa kanału w Dellu, zapewnia, że nowy wspólny program połączy najlepsze cechy programów obu firm. Ostatnio Dell wprowadził zmiany, zachęcając do poszerzania bazy klientów i zwiększając rabaty dla przedsiębiorców, którzy pozyskają nowych klientów w obszarze rozwiązań sieciowych. Z kolei EMC w br. wprowadził nowe zachęty dla średnich partnerów.

Obecnie Dell ok. 40 proc. swojego biznesu realizuje w kanale sprzedaży, a EMC – w ok. 60 proc. Nadal jednak nie wiadomo, kto będzie odpowiedzialny za współpracę z partnerami po finalizacji fuzji, która ma nastąpić już tym kwartale.