Dell po raz pierwszy w historii został największą marką notebooków – według danych Digitimes Research obejmujących dostawy w październiku br. Zdaniem analityków producent osiągnął topową pozycję dzięki dużemu popytowi w przedsiębiorstwach w Ameryce Północnej i Europie. Wyjątkowo dobrze zadbał również o komponenty.

Większość producentów przesunęła część październikowych zamówień na wrzesień, obawiając się zatorów w portach i w związku z tym opóźnień w dostarczeniu sprzętu na okres świąteczny.

Kolejność największych marek notebooków, jeśli chodzi o wielkość dostaw w październiku br., była w podsumowaniu miesiąca inna niż zwykle. Na drugim miejscu znalazło się HP, a na trzecim Lenovo – ustalił Digitimes Research.

Według danych Strategy Analytics za III kw. 2021 r. Lenovo było numerem 1 na światowym rynku notebooków (15,3 mln dostarczonych urządzeń., 23 proc. udziału w rynku), wyprzedzając HP (14,3 mln szt., 21 proc.) i Della (12,2 mln szt., 18,2 proc.), który osiągnął największy w czołówce wzrost, o 50 proc. rok do roku.

Dell niedawno informował, że w swoim III kw. finansowym, zakończonym 29 października br., zwiększył dostawy komputerów (przenośne i stacjonarne łącznie) o 26,6 proc. r/r, a udział w światowym rynku o 3 pkt proc. do 17,4 proc.