Nowy lider rynku notebooków
Ta marka jeszcze nigdy nie była tak wysoko.
Kolejność głównych marek w minionym miesiącu była inna niż zwykle.
Dell po raz pierwszy w historii został największą marką notebooków – według danych Digitimes Research obejmujących dostawy w październiku br. Zdaniem analityków producent osiągnął topową pozycję dzięki dużemu popytowi w przedsiębiorstwach w Ameryce Północnej i Europie. Wyjątkowo dobrze zadbał również o komponenty.
Większość producentów przesunęła część październikowych zamówień na wrzesień, obawiając się zatorów w portach i w związku z tym opóźnień w dostarczeniu sprzętu na okres świąteczny.
Kolejność największych marek notebooków, jeśli chodzi o wielkość dostaw w październiku br., była w podsumowaniu miesiąca inna niż zwykle. Na drugim miejscu znalazło się HP, a na trzecim Lenovo – ustalił Digitimes Research.
Według danych Strategy Analytics za III kw. 2021 r. Lenovo było numerem 1 na światowym rynku notebooków (15,3 mln dostarczonych urządzeń., 23 proc. udziału w rynku), wyprzedzając HP (14,3 mln szt., 21 proc.) i Della (12,2 mln szt., 18,2 proc.), który osiągnął największy w czołówce wzrost, o 50 proc. rok do roku.
Dell niedawno informował, że w swoim III kw. finansowym, zakończonym 29 października br., zwiększył dostawy komputerów (przenośne i stacjonarne łącznie) o 26,6 proc. r/r, a udział w światowym rynku o 3 pkt proc. do 17,4 proc.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
„Gwiazda kanału sprzedaży Della” przechodzi na emeryturę
„Jej wskazówki i wiedza były przez ostatnią dekadę kamieniem węgielnym sukcesu kanału sprzedaży Della" - twierdzi partner.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.