Według dyrektora zmienił się sposób obliczania bonusów – bazują one na średniej sprzedaży z kilku kwartałów, a nie tylko jednym, co uwzględnia dłuższy cykl sprzedaży w ramach niektórych umów. Głównym celem jest przyciągnięcie klientów, którzy dotąd nie współpracowali z Dellem lub nie działali w kanale dystrybucyjnym. Plan nabiera tempa w ostatnich dwóch kwartałach, choć jego realizacja zależy od kraju i rodzaju klientów.  

Zmiany organizacyjne rozpoczęły się w Wielkiej Brytanii i według dyrektora widać już postępy we współpracy z dostawcami usług zarządzanych (formalny start nastąpi w dalszej części roku). Jak zauważył dyrektor, nie brakuje 'wirtualnych resellerów’, którzy w ogóle nie sprzedają sprzętu. Firma chce ich zidentyfikować w regionie EMEA i rozwijać.

Po dostawcach usług zarządzanych ma przyjść kolej na niezależnych dostawców oprogramowania – realizowano już obejmujące ich pilotażowe projekty w Niemczech wspólnie z SAP-em. Innym obszarem, w którym Dell chce zaktywować partnerów poprzez szkolenia i zwiększenie kompetencji, jest bezpieczeństwo.