"Klienci nie chcą więcej producentów. Chcą mieć ich mniej" – stwierdził szef Dell Technologies w wywiadzie dla Bloomberga. Według niego takie są wnioski z procesu łączenia biznesów po przejęciu przez Della EMC i kontrolowanych przez niego spółek. Szef korporacji zapewnił, że efekty synergii są większe niż zakładano i osiągane szybciej.

Założyciel firmy analitycznej Quocirca Clive Longbottom przyznaje dla brytyjskiego CRN-a, że od dawna widoczny jest trend do tworzenia jednolitego środowiska IT, ale klienci zdają sobie sprawę, że ich główny dostawca nie ma wszystkiego, a wtedy zwracają się do kogoś innego. Zauważa, że klienci współpracują z wieloma różnymi firmami.

Zaznacza jednocześnie, że mimo przekonania Della co do chęci zmniejszenia liczby vendorów przez klientów, spółki w ramach Dell Technologies funkcjonują jako odrębne przedsiębiorstwa (jak Dell EMC, VMware, Pivotal, RSA, SecureWorks, Boomi), więc klient i tak musi rozmawiać z każdym z nich z osobna i nie dostanie wszystkich na jednej umowie.

Z kolei jeden z szefów firmy resellerskiej potwierdza, że "w idealnym świecie" klient chciałby skonsolidować lub zredukować liczbę producentów, z którymi współpracuje, bo wtedy łatwiej administrować taką infrastrukturą i zarządzać zasobami. Ale z drugiej strony jego zdaniem klienci nie są skłonni do kompromisów w zakresie krytycznych elementów infrastruktury, tylko po to, aby współpracować z mniejszą liczbą vendorów. Przykładem jest bezpieczeństwo.

Źródło: channelweb.co.uk