W badaniu Daymakerindex Vobis uzyskał najwyższy wynik w branży salonów RTV-AGD – 93 proc. (na 100). Okazał się także najlepszy spośród wszystkich sieci 18 badanych branż (w sumie sprawdzono 625 punktów sprzedaży w ok. 120 sieciach). Kolejne miejsca pod względem jakości obsługi wśród sklepów zaliczonych do kategorii RTV-AGD zajęli:

2. Sony Centre – 73 proc.
3. Neonet – 66 proc.
4. Komputronik – 55 proc.
5. Media Expert – 48 proc.
6. Saturn – 44 proc.
7. RTV Euro AGD – 32 proc.

W porównaniu z badaniem z 2011 r. Vobis poprawił się o kilkanaście punktów proc. Znacznie pogorszyła się natomiast obsługa w salonach Komputronika (rok temu był jednym z liderów z wynikiem ponad 90 proc.).

Badanie przeprowadzali anonimowi obserwatorzy (metoda Mystery Shopping). Każdy sklep odwiedzali średnio 5 razy. Brali pod uwagę 6 kryteriów: wnętrze/otoczenie, pierwsze wrażenie, potrzeby klienta, wiedza, sprzedaż, pożegnanie. Ankieterzy opisywali swoje obserwacje w arkuszu oceny w formie odpowiedzi na zdefiniowane wcześniej pytania. Następnie Daymaker przeliczył uzyskane wyniki w skali procentowej (od 0 do 100 proc.).

W sumie wszystkie badane sklepy RTV-AGD w indeksie jakości obsługi uzyskały średnią 59 proc., co dało im 7. miejsce na 18. branż (najwyżej oceniono sklepy z biżuterią).

Według Daymakera w branży jest duża różnica standardów obsługi pomiędzy poszczególnymi sklepami, aczkolwiek stwierdzono (co odnosi się do wszystkich segmentów handlu detalicznego), że w punktacji polskie sklepy najlepiej wypadają w kategorii 'otoczenie’, a słabo pod względem obsługi klienta. Z zebranych danych wynika, że około połowy klientów zostaje zauważonych, gdy wchodzą do sklepu (w RTV-AGD – ok. 60 proc.). Jeszcze rzadziej podchodzą do nich sprzedawcy. Tylko jednej trzeciej oferują dodatkowe produkty.