Według eMAG.pl resellerzy współpracujący z e-sklepem mają m.in. możliwość zakupów hurtowych i negocjacji cen. Ponadto otrzymują dostęp do produktów, oferowanych wyłącznie klientom biznesowym. Inwestując w kanał B2B eMAG wprowadza również do niego własne marki.

„Niezależnie od wolumenu sprzedaży, każda firma współpracująca z departamentem sprzedaży biznesowej otrzymuje indywidualne rozwiązania oraz wsparcie dedykowanego opiekuna” – zapewnia Małgorzata Kaczmarczyk, manager ds. sprzedaży korporacyjnej.

To zasadnicza zmiana w strategii jednej z największych platform sprzedażowych online na polskim rynku. Wcześniej, jeszcze pod marką Agito.pl, była ona nastawiona niemal wyłącznie na sprzedaż konsumentom. Remigiusz Chrzanowski, dyrektor zarządzający eMAG Polska, wyjaśnia, że firma wykorzystuje doświadczenie w sprzedaży partnerom korporacyjnym i biznesowym na 4 rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Według niego dobrym przykładem są biznesowe karty podarunkowe – ich sprzedaż, jak informuje dyrektor, w 2016 r. w porównaniu do 2015 r. wzrosła o 148 proc.

Marka eMAG należy od 2012 r. do południowoafrykańskiej korporacji Naspers. Działa od 14 lat, łączy platformy sprzedażowe online w krajach regionu (m.in. w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech). Agito.pl zostało przejęte przez Naspersa za pośrednictwem Allegro w 2012 r. Trzy lata później udziały przetransferowano do eMAG. Gdy Allegro kupiły od Naspersa trzy fundusze (transakcję zamknięto w br.), eMAG/Agito.pl pozostało w południowoafrykańskiej korporacji.