– Klienci zaczynają z nami pracować nad wyciągnięciem wartości z danych, które powoli stają się cennym środkiem trwałym w przedsiębiorstwie – tłumaczy Piotr Witczyński, dyrektor generalny Oracle’a.
Zauważa, że rośnie zainteresowanie chmurami obliczeniowymi, jednak aby przekonać klientów o użyteczności takiego rozwiązania, musi ono być coraz bardziej zaawansowane. To oznacza poszerzenie katalogu usług dostępnych w chmurze, zwłaszcza narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych i powiązanych z Big Data. Kolejnym trendem jest rosnąca popularność Internetu rzeczy, czyli podłączania do sieci różnego rodzaju urządzeń lub czujników. Im więcej jest takich urządzeń, tym więcej danych, które można analizować, tak by np. lepiej zarządzać zużyciem energii.

– Służą do tego nie tylko urządzenia mobilne. Mamy do czynienia także z sensorami, które w sposób ciągły zbierają dane. Dzięki takim narzędziom jak Big Data można te dane przeanalizować i wyciągnąć wnioski wartościowe dla biznesu – wyjaśnia szef Oracle’a w Polsce.