Czeski fintech Fondee w styczniu br. zadebiutował w naszym kraju. W ekspansji w Polsce ma mu pomóc Michał Kreczmański, który został Country Managerem. Odpowiada również m.in. za komunikację marketingową i PR.

Fondee oferuje klientom sposób na długoterminowe inwestowanie oszczędności. Dostarcza platformę online do inwestycji w fundusze akcji i obligacji typu ETF. Firma działa od 3 lat i jak podaje ma ponad 10 tys. klientów.

„Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku” – twierdzi założyciel i CEO Fondee Jan Hlavsa.

Jak wyjaśnia, przygotowania do wejścia do Polski trwały kilka miesięcy, ale firma szykowała się do debiutu na kolejnych rynkach w Europie już dłuższego czasu. „Najpierw była sąsiednia Słowacja, teraz czas na Polskę, jako kluczowy kraj w regionie CEE” – mówi szef firmy.

Michał Kreczmański jest od 17 lat związany z branżą komunikacji marketingowej i public relations. Przeszedł przez wszystkie szczeble kariery agencyjnej, poczynając od specjalisty poprzez wieloletnie pełnienie roli managera, kończąc jako dyrektor departamentu w agencji MSL. Następnie pracował, jako konsultant i ekspert pod własną marką. Przed podjęciem nowego wyzwania w Fondee zarządzał polskim startupem z branży wydawniczej.