Mniej niż pół roku po zakupie Lexmarka przez konsorcjum firmy Apex (dostawca materiałów eksploatacyjnych) oraz dwóch funduszy inwestycyjnych, wchodzi w życie zasadnicza zmiana w strategii firmy. Dział oprogramowania dla przedsiębiorstw zostanie sprzedany. Nabywcą będzie fundusz Thoma Bravo. 

Już wkrótce po przejęciu w ub.r. nowi właściciele ogłosili, że nie będą kontynuować przekształcania Lexmarka w dostawcę oprogramowania i skoncentrują się na sprzęcie. W związku z tym przejęte w poprzednich latach przedsiębiorstwa software'owe, jak Kofax, Readsoft i Perceptive Software zostały przekształcone w samodzielną spółkę, którą wystawiono na sprzedaż. Lexmark potwierdził, że jest już nabywca. Finalizacji transakcji spodziewa się w III kw. br. Cena nie została ujawniona. Za całego Lexmarka konsorcjum Apeksu w ub.r. zapłaciło 3,6 mld dol. Strategicznym celem producenta drukarek jest obecnie ekspansja w regionie Azji i Pacyfiku.

Thoma Bravo chce połączyć rozwiązania Kofax i Readsoft pod marką Kofax, w ramach spółki zależnej, którą będzie kierował dotychczasowy szef działu Enterprise Software w Lexmarku, Reynolds Bish. Z kolei systemy ECM Perceptive Software i kilka innych rozwiązań software'owych kupionych przez Thoma Bravo, zostanie odsprzedanych firmie Hyland Software.