Czego nie lubią klienci e-sklepów
Najbardziej odstraszają ich koszty dostawy, ale niezadowolenie budzi więcej rzeczy.
Polacy zapytani przez TNS Polska o to, czego nie lubią w zakupach internetowych, wymieniali przede wszystkim koszty dostawy (65 proc. wskazań), ale w takim samym stopniu nie podoba im się niewystarczająca ekspozycja produktów (65 proc.). Czyli klienci chcą widzieć, co kupują i najlepiej nie płacić za przesyłkę. Z badania wynika, że problemem dla konsumentów na zakupach internetowych jest także kłopot z dopasowaniem się do czasu pracy firm kurierskich (50 proc.) i uzupełnianie danych w zamówieniu (40 proc.).
Choć Polacy niektórych rzeczy nie lubią w e-sklepach, to 84 proc. respondentów zadeklarowało, że lubi robić zakupy w Internecie, a 82 proc. przegląda oferty dla przyjemności. Większość (70 proc.) korzysta z porównywarek cenowych.
Najpopularniejszą kategorią produktów jest RTV i AGD (52 proc.). Telefony wskazało 48 proc. Badanie zostało przeprowadzone dla Ceneo.
Podobne aktualności
Jakiego Internetu chcą użytkownicy?
Wnioski z Cisco Broadband Survey 2023 dotyczą również Polaków.
Apel do Euro-net, Media Saturn, Terg, Neonet, Morele, Allegro i Ceneo
"Zwiększony popyt może rodzić pokusę nieuzasadnionego podwyższania cen" - twierdzi prezes UOKiK zwracając się do największych detalistów.