Najnowsze wpisy wskazują, że resellerzy muszą uważać przede wszystkim na paragrafy w regulaminach e-sklepów, dotyczące odstąpienia od umowy – do tej kwestii odnosi się 10 klauzul dodanych we wrześniu do rejestru UOKiK. W tym 5 z nich mówi o tym, że w razie zwrotu towaru przez klienta (w ciągu ustawowych 10 dni) e-sklep nie odda mu pieniędzy za przesyłkę (np. klauzula nr 5278). Zgodnie z przepisami sprzedawca musi jednak pokryć w takiej sytuacji koszt dostawy w jedną stronę (za wysyłkę do klienta, za paczkę zwrotną w razie odstąpienia od umowy płaci nabywca).

Często sprawdzane są także zapisy dotyczące opakowań w kontekście zwrotu towaru – otóż zabronione jest wymaganie od konsumenta, by oddawał produkt nieużywany, w nienaruszonym opakowaniu (np. 5246 – od tej zasady wyjątki, obejmujące m.in. płyty).
 
Resellerzy muszą także pamiętać, że zakazane jest uzależnianie uznania reklamacji od spisania protokołu szkody (np. w obecności kuriera, który dostarcza towar klientowi, nr 5276). 

Więcej informacji na stronie Trusted Shops.

Stosowanie przez przedsiębiorcę niedozwolonych klauzul może zostać uznane przez UOKiK za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, za co grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznego przychodu. Reseller naraża się również na sprawę w sądzie (pozew może złożyć prezes UOKiK, organizacja, osoba fizyczna).