Wartość rynku cyfrowej transformacji mimo zawirowań związanych z pandemią będzie rosła i to w całkiem przyzwoitym tempie. W ciągu najbliższych 5 lat więcej niż podwoi się – z 469,8 mld dol. w 2020 r. do 1009,8 mld dol. w 2025 r. Daje to średnią roczną stopę wzrostu w wysokości 16,5 proc. – uważa MarketsandMarkets.

Głównymi czynnikami, które będą powodować większe wydatki przedsiębiorstw i jednostek publicznych na inicjatywy cyfrowej transformacji jest coraz szersze wykorzystanie urządzeń mobilnych i aplikacji oraz usług w chmurze.

Dane uwzględniają takie rozwiązania, jak przetwarzanie w chmurze, big data i analitykę, rozwiązania mobilne, media społecznościowe, cyberbezpieczeństwo, sztuczną inteligencję.

Będą inwestować duzi i mali

Zwłaszcza duże przedsiębiorstwa nie będą szczędzić środków na cyfryzację, ze względu na duże ilości danych generowanych przez te podmioty, jak i rosnące zapotrzebowanie na transformację cyfrową w czasie rzeczywistym.

MŚP nie pozostaną jednak w tyle, jeśli chodzi o inwestycje. Oczekuje się wręcz, że w małych i średnich biznesach wzrost inwestycji w digitalizację w kolejnych latach będzie jeszcze wyższy niż średnia w prognozie.

Firmy nie będą szczędzić środków na cyfryzację, ponieważ, jak zauważono, pomaga ona przedsiębiorstwom osiągnąć wzrost i skalowalność poprzez generowanie większej liczby miejsc pracy.

Dla dużych przedsiębiorstw ważne stało się zwiększenie inwestycji w rozwiązania cyfrowe w celu osiągnięcia wzrostu i utrzymania się na rynku. Narzędzia cyfrowe pomagają poprawić obsługę klientów i wydajność firmy.

Zgodnie z prognozą transformacja w najbliższych latach nabierze tempa zwłaszcza w edukacji, gdzie skala wzrostu wydatków na ten cel powinna być najwyższa do 2025 r. To rezultat upowszechnienia szybkiego internetu w placówkach oświatowych i trendu BYOD – według MarketsandMarkets.

Jak podaje Veeam, w bieżącym roku 30 proc. przedsiębiorstw zaczyna przeprowadzać lub planować cyfrową transformację. Istotną barierą jest jednak niedobór fachowców, zdolnych „pociągnąć” inicjatywy digitalizacji w przedsiębiorstwach.