Cyfrowa dystrybucja gier wzrosła o 100 proc.
– Cyfrowa sprzedaż jest dużo bardziej przyszłościowa niż tradycyjna – przekonuje Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl. Według danych spółki sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji była dwukrotne większa niż rok wcześniej.
Zdaniem Michała Gembickiego duże wzrosty w dystrybucji cyfrowej są nieuniknione, bo sprzedaż multimediów w tej formie, szczególnie gier i książek, w Polsce jest bardzo mała w stosunku np. do Niemiec czy północnej Europy, gdzie sprzedaż w tym kanale ma 20 proc., niekiedy nawet 30 proc. udziału w rynku. W Polsce jest to kilka procent. CDP.pl zajmuje się dystrybucją m.in. gier, filmów i książek. Oferuje także gry na płytach. W ocenie Michała Gembickiego dla spółki przychody z cyfrowej dystrybucji mieszczą się w granicach 10-20 proc., ale szybko rosną. Według niego dzięki tej formie sprzedaży można uzyskać dużo wyższe marże.
– Dzisiaj klienci, którzy uważają cyfrową dystrybucję za zbyt skomplikowaną, za 2-3 lata przekonają się do niej. Obecnie budujemy bazę przyszłych klientów, którzy dojrzeją do tej dużo atrakcyjniejszej formy sprzedawania mediów, jakim jest bezpośrednia sprzedaż przez Internet – zaznacza menedżer.
Jego zdaniem popyt np. na gry na płytach nie zniknie całkowicie. Część klientów będzie chciała mieć produkt fizyczny na półce, o czym świadczy np. niegasnąca popularność płyt winylowych.
– Dystrybucja fizyczna pozostanie w sklepach, ale zmieni swoją funkcję. Salony staną się showroomami, w których klient będziemy oglądać produkty, ale kupować będziemy przez Internet – prognozuje Michał Gembicki. Zauważa, że już dziś producenci inwestują w segment tzw. phygital, czyli łączą wersje cyfrowe multimediów z tradycyjnymi. Jego zdaniem rynek gier w Polsce jest już bardzo mocno związany z globalnym rynkiem. Na polskim rynku ciągle największym wyzwaniem jest stosunkowo wysoka cena szczególnie gier, mimo że średnio nadal jest ona niższa niż w Europie Zachodniej. Rynek cyfrowej dystrybucji zdecydowanie rośnie. Sprzedaż na fizycznych nośnikach jest natomiast stabilna.
Podobne aktualności
Gaming czeka na lepsze czasy od 2025 r.
Przychody ze sprzętu w br. osiągną wartość blisko 30 mld dol., jednak spadną do 2028 r.
Firma gamingowa otworzy nowy oddział w Polsce
Pierwszy polski ośrodek "szybko stał się kluczowy dla dostarczania usług dla klientów z branży gier wideo na całym świecie".
Samsung otworzy w Polsce e-sklep dla graczy
Producent zaoferuje online sprzęt do grania, m.in. smartfony, monitory, telewizory.