Przychody na rynku inteligentnego domu w Europie w latach 2020 – 2025 będą wyższe co roku o 11,3 proc. i osiągną 39,6 mld dol. wobec ponad 23,2 mld dol. w br. – przewiduje MarketsandMarkets, uwzględniając wpływ pandemii. Dane obejmują urządzenia, oprogramowanie i usługi.

Zdaniem biura badawczego nie brakuje czynników sprzyjających inwestycjom w smart home. Wskazywana jest rosnąca liczba użytkowników internetu, ich coraz większe dochody, znaczenie monitoringu w zdalnych lokalizacjach oraz ekologia. Ponadto poszerzanie portfolio urządzeń z obszaru smart home przez wielu producentów będzie powodować rozwój tego rynku.

Najszybciej powinny poprawiać się obroty ze sprzedaży inteligentnych głośników. Trend personalizacji, rosnąca liczba wielofunkcyjnych urządzeń, a także rozwój sztucznej inteligencji i rozpoznawania mowy zwiększy atrakcyjność tych produktów.

Jeśli chodzi o oprogramowanie i usługi to zanosi się na szybki rozwój proaktywnych rozwiązań, które umożliwiają przesyłanie większej ilości danych niż rozwiązania typu behawioralnego, a także wskazują optymalne działania użytkownikom końcowym po otrzymaniu informacji. Ułatwiają także efektywne wykorzystanie energii.