W ciągu 3 tygodni poprzedzających Boże Narodzenie 2011 r. sprzedaż tabletów PC w Europie zwiększyła się o 293 proc. rok do roku – poinformował Context. Nowe urządzenia osiągnęły już 20 proc. udziału w rynku sprzętu przenośnego, awansując na pozycję numer 2 wśród najpopularniejszych kategorii. Numerem 1 są notebooki (wzrost o 3 proc.). Tablety pod względem wielkości zbytu wyprzedziły natomiast netbooki, które coraz bardziej tracą na znaczeniu – sprzedaż małych laptopów zmniejszyła się o 42 proc. rok do roku. W przypadku desktopów odnotowano natomiast 13-procentowy spadek.

Dostawcy tabletów mają tym większe powody do zadowolenia, że – jak wynika z informacji Contextu – mimo średniego spadku cen o 16 proc. w porównaniu z ubiegłorocznych okresem przedświątecznym, utrzymali wielkość przychodów na poziomie ok. 18 proc. udziału w rynku sprzętu przenośnego.

Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu.