Przychody dostawców skurczyły się o 32,7 proc. W sumie w okresie kwiecień – czerwiec 2012 r. sprzedano 54,3 tys. netbooków. Oznacza to, że urządzenia uzyskały całkiem spory udział w rynku komputerów przenośnych (21 proc.). Warto jednak zauważyć, że w czerwcu w odniesieniu do maja 2012 r. spadek sprzedaży wyniósł aż 50,8 proc. (do klientów trafiło 12,8 tys. netbooków). W porówananiach rok do roku czerwcowy wynik był gorszy o 34,2 proc., a przychody – 34 proc.
 
Na pozycję lidera wysunął się Samsung (32,5 proc.), wyprzedzając Acera (31,9 proc.). Kolejny był Asus. Te trzy marki miały w sumie prawie 90 proc. udziału w polskim rynku notebooków.




Sprzedaż netbooków (udziały ilościowe)

 

Producent

II kw. 2011 r.

II kw. 2012 r.

Samsung

17.30%

32.50%

Acer

18.80%

31.90%

Asus

23.70%

22.60%

HP

11.30%

10.30%

MSI

0.90%

2.40%

Lenovo

0.20%

0.10%

 

Źródło: Context