Context: sprzedaż netbooków ostro w dół
Małe laptopy tracą na popularności wśród polskich klientów. Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu w II kw. b.r. sprzedaż spadła o 35,8 proc. rok do roku.
Przychody dostawców skurczyły się o 32,7 proc. W sumie w okresie kwiecień – czerwiec 2012 r. sprzedano 54,3 tys. netbooków. Oznacza to, że urządzenia uzyskały całkiem spory udział w rynku komputerów przenośnych (21 proc.). Warto jednak zauważyć, że w czerwcu w odniesieniu do maja 2012 r. spadek sprzedaży wyniósł aż 50,8 proc. (do klientów trafiło 12,8 tys. netbooków). W porówananiach rok do roku czerwcowy wynik był gorszy o 34,2 proc., a przychody – 34 proc.
Na pozycję lidera wysunął się Samsung (32,5 proc.), wyprzedzając Acera (31,9 proc.). Kolejny był Asus. Te trzy marki miały w sumie prawie 90 proc. udziału w polskim rynku notebooków.
Sprzedaż netbooków (udziały ilościowe)
Producent |
II kw. 2011 r. |
II kw. 2012 r. |
Samsung |
17.30% |
32.50% |
Acer |
18.80% |
31.90% |
Asus |
23.70% |
22.60% |
HP |
11.30% |
10.30% |
MSI |
0.90% |
2.40% |
Lenovo |
0.20% |
0.10% |
Źródło: Context
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.