Context: Samsung liderem polskiego rynku tabletów
W II kw. 2013 r. koreańska firma zdominowała polski rynek tabletów. Udział Apple'a zmniejszył się pięciokrotnie.
Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu w minionym kwartale na naszym rynku zostało sprzedanych 313,3 tys. tabletów, czyli o 271,7 proc. więcej niż w II kw. 2012 r. Przychody dostawców zwiększyły się w dużo mniejszym stopniu, bo o 160,2 proc., co jest związane ze spadkiem średniej ceny tabletu w porównaniu z ub.r.
W tym roku klienci najchętniej kupują Samsungi, które w zestawieniu Contextu w II kw. 2012 r. miały niecałe 4 proc. udziału w sprzedaży. Spory wzrost w porównaniu z ub.r. odnotował Acer, który wysunął się na drugie miejsce w rankingu.
Tablety – udziały producentów |
||
Producent |
Udział w |
Udział w |
Samsung |
3.70% |
33.40% |
Acer |
1.20% |
5.80% |
Apple |
26.70% |
5.50% |
Asus |
4.90% |
4.70% |
GoClever |
5.10% |
3.70% |
Lenovo |
1.00% |
2.00% |
Pozostali |
49.30% |
41.70% |
Źródło: Context, panel dystrybucyjny
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.