Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu w minionym kwartale na naszym rynku zostało sprzedanych 313,3 tys. tabletów, czyli o 271,7 proc. więcej niż w II kw. 2012 r. Przychody dostawców zwiększyły się w dużo mniejszym stopniu, bo o 160,2 proc., co jest związane ze spadkiem średniej ceny tabletu w porównaniu z ub.r.

W tym roku klienci najchętniej kupują Samsungi, które w zestawieniu Contextu w II kw. 2012 r. miały niecałe 4 proc. udziału w sprzedaży. Spory wzrost w porównaniu z ub.r. odnotował Acer, który wysunął się na drugie miejsce w rankingu.

 

 

 

Tablety – udziały producentów

Producent

Udział w
II kw. 2012 r.

Udział w
II kw. 2013 r.

Samsung

3.70%

33.40%

Acer

1.20%

5.80%

Apple

26.70%

5.50%

Asus

4.90%

4.70%

GoClever

5.10%

3.70%

Lenovo

1.00%

2.00%

Pozostali

49.30%

41.70%

Źródło: Context, panel dystrybucyjny