Context: poprawa koniunktury na polskim rynku notebooków
W marcu br. polscy klienci kupili o 17,6 proc. więcej notebooków niż lutym - ustalił Context. W porównaniu z marcem 2010 r. wynik również był lepszy.
Według Contextu w ubiegłym miesiącu polski rynek wchłonął 109,8 tys. notebooków, czyli o 21,4 proc. więcej niż w marcu 2010 r. Biorąc pod uwagę przychody ze sprzedaży, wzrost nie był już tak duży – wpływy dostawców zwiększyły się o 4,5 proc. rok do roku. Warto odnotować, że koniunktura wyraźnie poprawiła się w porównaniu z lutym br. – sprzedaż ilościowa była wyższa o 17,6 proc. W lutym 2011 r. zgodnie z danymi Contextu nastąpił spadek zbytu o 38,7 proc. w odniesieniu do stycznia br.
Dane nie obejmują netbooków, pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu, tj. od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.