Według Contextu w całym 2012 r. polscy klienci kupili 1,226 mln notebooków, tj. o 2,3 proc. mniej niż w 2011 r. Spadek przychodów ze sprzedaży był symboliczny (0,4 proc.).

Najlepszy wynik osiągnął Asus (21,2 proc. udziału), który był liderem także w 2011 r. Wzrósł popyt na urządzenia Samsunga (18,3 proc.) i Lenovo (12,1 proc.). Biorąc pod uwagę tylko wyniki IV kwartału 2012 r., Lenovo było już numerem 2 wśród producentów. 

O ile zainteresowanie notebookami zmniejszyło się w niewielkim stopniu w
odniesieniu do 2011 r., to w przypadku netbooków wynik jest wyraźnie
słabszy. W 2012 r. według danych z panela dystrybucyjnego Contextu
sprzedano 220,2 tys. netbooków, czyli o 25,3 proc. mniej niż w 2011 r.
Spadek przychodów był podobny (22,9 proc.).

Na tym rynku
dominował Acer (43,9 proc. udziału), klienci chętnie kupowali także
sprzęt Asusa (30,8 proc.). Rok 2013 będzie prawdopodobnie ostatnim
rokiem netbooków na rynku.

 

Sprzedaż komputerów przenośnych na polskim rynku (udziały ilościowe):


Notebooki

Producent

2011

2012

Asus

24.30%

21.20%

Samsung

14.90%

18.30%

HP

14.90%

14.80%

Acer

14.40%

12.50%

Lenovo

7.00%

12.10%

Toshiba

12.60%

11.10%

Netbooki

Producent

2011

2012

Acer

19.40%

43.90%

Asus

31.30%

30.80%

Samsung

17.40%

14.10%

HP

15.70%

9.20%

MSI

1.70%

1.20%


Źródło: Context, panel dystrybucyjny