Według Contextu w okresie styczeń – marzec br. sprzedano 77,5 tys. netbooków, o 86,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Znacznie wzrosła również wartość rozprowadzonego sprzętu – o 81,2 proc. rok do roku.

Bardzo dobry wynik odnotowało HP – niemal co trzeci netbook sprzedany w I kw. 2011 r. był oznaczony logo amerykańskiego giganta (29,18 proc. udziału). Dla porównania w I kw. 2010 r. według Contextu HP miało niewiele ponad 4 proc. rynku małych laptopów. Nieco gorzej radzili sobie zeszłoroczni liderzy: drugi Asus osiągnął 25,8 proc. udziału, a Acer – 12,94 proc. (w ub. roku odpowiednio 34,12 proc. i 35,66 proc.). Polacy kupili także mniej netbooków Samsunga (9,38 proc. rynku w I kw. 2011 r. wobec 15,68 proc. rok wcześniej). Znacznie poprawiła się Toshiba (8,91 proc.), która w I kw. 2010 r. miała mniej niż 0,5 proc. udziału. Utrzymało swoją pozycję Lenovo (4,4 proc., w ub. roku 4,53 proc.).

Dane pochodzą od dystrybutorów współpracujących z Contextem (z panela dystrybucyjnego).