Na podstawie danych z 14 krajów europejskich Context ustalił, że w czasie premiery nowego systemu w październiku ub.r. udział w sprzedaży w kanale dystrybucyjnym komputerów z Windows 8 i ekranami dotykowymi wynosił 1,1 proc. (w porównaniu z innymi urządzeniami przenośnymi z 'ósemką’). W końcu stycznia udział wzrósł do 2,4 proc. (w grudniu wyniósł 2,1 proc.). To jednak niewiele, biorąc pod uwagę, że w tym czasie sprzedaż tabletów wzrosła w znacznie większym stopniu – stwierdza Context. – Nie było większego wsparcia ze strony największych producentów sprzętu dla ekranów dotykowych –komentuje Marie-Christine Pygott, analityk Contextu.

 

Oczekiwania największych producentów dotyczące ekranów dotykowych póki co są skromne. Według Contextu przewidują oni wzrost sprzedaży urządzeń z ekranami dotykowymi w III kw. 2013 r., w okresie powrotu do szkoły. Rozwój oferty hamują wysokie ceny 15-calowych (i większych) ekranów dotykowych, przez co komputer z takim wyświetlaczem staje się urządzeniem z górnej półki, podczas gdy popularność tabletów może ograniczyć sprzedaż dotykowych PC.