Context: Asus pokonany. Samsung numerem 1
W II kw. b.r. sprzedaż notebooków w Polsce wzrosła o 3,1 proc. – poinformował Context. Numerem 1 wśród producentów był Samsung, który przerwał okres dominacji Asusa.
Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu w minionym kwartale polscy klienci kupili 256,9 tys. notebooków, czyli o 3,1 proc. więcej niż w II kw. 2011 r. Biorąc pod uwagę przychody ze sprzedaży, wzrost wyniósł 10,7 proc. Lepszy niż cały kwartał był czerwiec – zbyt zwiększył się o 19,4 proc. rok do roku, a przychody – o 36 proc. W porównaniu z majem 2012 r. Context odnotował jednak spadek sprzedaży ilościowej o 11,1 proc.
Największym powodzeniem w II kw. 2012 r. cieszył się sprzęt Samsunga (21,4 proc.), który nieznacznie wyprzedził Asusa (19,3 proc.) – numer 1 kilku poprzednich kwartałów. W porównaniu z ub. rokiem dwukrotnie wzrósł udział Lenovo (10 proc.). Producent ma ambitny plan osiągnięcia pozycji lidera światowego rynku.
Sprzedaż notebooków w II kw. 2012 r. (udziały ilościowe) |
||
Producent |
II kw. 2011 r. |
II kw. 2012 r. |
Samsung |
18.10% |
21.40% |
Asus |
20.10% |
19.30% |
Acer |
18.60% |
14.10% |
Toshiba |
14.70% |
12.70% |
HP |
13.70% |
12.50% |
Lenovo |
4.80% |
10.00% |
Przytoczone dane nie obejmują netbooków.
Źródło: Context
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.