Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu w minionym kwartale polscy klienci kupili 256,9 tys. notebooków, czyli o 3,1 proc. więcej niż w II kw. 2011 r. Biorąc pod uwagę przychody ze sprzedaży, wzrost wyniósł 10,7 proc. Lepszy niż cały kwartał był czerwiec – zbyt zwiększył się o 19,4 proc. rok do roku, a przychody – o 36 proc. W porównaniu z majem 2012 r. Context odnotował jednak spadek sprzedaży ilościowej o 11,1 proc.

Największym powodzeniem w II kw. 2012 r. cieszył się sprzęt Samsunga (21,4 proc.), który nieznacznie wyprzedził Asusa (19,3 proc.) – numer 1 kilku poprzednich kwartałów. W porównaniu z ub. rokiem dwukrotnie wzrósł udział Lenovo (10 proc.). Producent ma ambitny plan osiągnięcia pozycji lidera światowego rynku.

 

Sprzedaż notebooków w II kw. 2012 r. (udziały ilościowe)

Producent

II kw. 2011 r.

II kw. 2012 r.

Samsung

18.10%

21.40%

Asus

20.10%

19.30%

Acer

18.60%

14.10%

Toshiba

14.70%

12.70%

HP

13.70%

12.50%

Lenovo

4.80%

10.00%

 

Przytoczone dane nie obejmują netbooków.


Źródło: Context