Usługi KSI ZUS są przejmowane przez Comarch zgodnie z umową z marca 2018 r., która zakłada przekazywanie pod kontrolę krakowskiej firmy kolejnych części utrzymania systemu od Asseco. Comarch wygrał przetarg na utrzymanie KSI przez 4 lata za 262 mln zł.

Od października Comarch świadczy cztery usługi, zapewnia, że proces ich realizacji przebiega bez problemów. Spółka zgłosiła gotowość do zapewnienia kolejnych usług, czeka na decyzję ZUS w tej sprawie.

Przez rok od podpisania umowy trwa okres przejściowy, w którym Comarch powinien przejąć wszystkie kilkadziesiąt usług KSI. Od tego, czy krakowska spółka pozytywnie przejdzie weryfikację ZUS, zależą dalsze losy kontraktu. Przedstawiciel ZUS deklaruje optymizm – ZUS pozytywnie ocenił gotowość Comarchu do świadczenia kolejnych pięciu usług.

– Wspólnie wypracowaliśmy akceptowalny dla obu stron harmonogram działań. Dzięki temu uzgodnieniu jesteśmy optymistami w zakresie dalszych postępów w procesie przejmowania usługi utrzymania KSI ZUS – komentuje Krzysztof Dyki, członek zarządu ZUS odpowiedzialny za pion IT.  

Comarch zamierza włączyć się w rozbudowę systemu. Deklaruje, że chce umożliwić ZUS niezależność od jakiegokolwiek wykonawcy. Zakład miałby wszystkie narzędzia, kody i komplet wiedzy niezbędny do utrzymania KSI.

ZUS planuje budowę nowego systemu IT, w którym dwóch konkurentów – Asseco i Comarch – zapewne znów stanie w szranki.