Comarch: system ERP zintegrowany z platformą e-handlu
Comarch wprowadził na rynek system ERP CDN XL w wersji 10.5. Nowe wydanie zintegrowano z internetową galerią handlową iMall24, dodano nowe funkcje.
Dzięki wprowadzonym zmianom użytkownicy CDN XL 10.5 mogą udostępnić towary do sprzedaży w serwisie iMall24. Zamówienia wraz z danymi kupującego są przesyłane bezpośrednio do systemu Comarchu. Handel na iMall24 jest bezpłatny. W internetowej platformie sprzedaży B2B (Pulpit Kontrahenta) wprowadzono m.in. opcję wyświetlania dodatkowych informacji na banerze.
Zmodyfikowany system uwzględnia także leasing. Zmiany obejmują m.in. ewidencję środków trwałych przyjętych do użytkowania na podstawie umów leasingu, ewidencję umów leasingu wraz z harmonogramem spłat oraz odliczenia podatku VAT.
W module CRM rozbudowano opcje terminarzy i zadań, dodając m.in. podgląd zadań współpracownika oraz obsługę merchandisingu. Modyfikacje objęły również narzędzie analityczne Business Intelligence. Wprowadzono nowy typ raportów SQL/MDX wykorzystujący mechanizm in-memory (co według Comarchu poprawiło wydajność). Narzędzie do budżetowania umożliwia uzupełnianie budżetów w Excelu i wykorzystanie programu Microsoftu do obliczeń pomocniczych. Do analizy mogą służyć dane statystyczne. Z kolei połączenie analiz typu ABC (klasyfikacja produktów pod względem wielkości sprzedaży) i XYZ (podział ze względu na rodzaj zapotrzebowania i rotację na magazynie) umożliwia zarządzanie asortymentem.
W CDN XL 10.5 pojawiły się także nowości wynikające ze zmian w przepisach podatkowych oraz nowe opcje mobilne (Comarch Mobile 6.0 ).
Na cenę systemu składają się poszczególne moduły. Przykładowe stawki netto: moduł handel – sprzedaż – 3,5 tys. zł, detal – bezpłatnie, administracja – 600 zł, CRM – 2 tys. zł, księgowość – 2,5 tys. zł, serwis – 3 tys. zł.
Podobne aktualności
Polska firma zbliża się do lidera krajowego rynku ERP
"Polski rynek oprogramowania dla przedsiębiorstw ma nadal duże możliwości rozwoju" - komentuje ekspert.
KPMG: sztuczna inteligencja w polskich firmach
Wykorzystywana jest najczęściej w marketingu, produkcji i planowaniu łańcucha dostaw. Dane raportu KPMG mówią także o implementacji technologii chmurowych oraz systemu CRM i ERP w polskich firmach.