Firma badawcza comScore zapytała konsumentów, co ich zdaniem wpływa na
satysfakcję z zakupów w e-sklepie. Najwięcej osób wskazało na łatwość składania
zamówienia (83 proc.). Różnorodność marek i produktów jest istotna dla 82 proc.
badanych. Do najważniejszych należą kwestie związane z dostawą
towaru. Otóż klientom podoba się możliwość śledzenia przesyłki online (79 proc.), cenią
e-sklep, który wysyła produkty za darmo albo z rabatem (74 proc.) oraz ma różne
opcje wysyłki (74 proc.). Istotna jest także polityka zwrotów (70 proc.).
Obsługi klientów dostępnej w czasie rzeczywistym chce 61 proc.

Konsumenci zapytani, co powinny poprawić e-sklepy, w większości domagali się tańszej albo darmowej wysyłki (58 proc.). Według 28 proc. klientów z USA e-sklepy za darmo powinny dostarczać towar w cenie powyżej
50 dol. Niemal połowa doszła do wniosku, że może płacić, ale oczekuje rabatów. Łatwiejszego
zwrotu towaru albo wymiany chce 42 proc. Niewiele mniej (38 proc.) stwierdziło, że detaliści mogliby postarać się o większą różnorodność produktów i marek.