Cisco zmienia program partnerski
Cisco ogłosiło modyfikację programów współpracy z firmami partnerskimi. Zmiany mają ułatwić resellerom wprowadzania do oferty nowego oprogramowania i usług.
Zmiany w nowym programie Cisco koncentrują się na trzech głównych obszarach: tworzenie i rozpoznawania nowych możliwości rynkowych, rozszerzanie oferty związanej z cyfrową transformacją, uzyskiwanie większych zysków z aktualizacji i subskrypcji na oprogramowanie.
Cisco w sierpniu 2017 roku ogłasiło redukcję liczby specjalizacji poziomu Express-Level z 10 do jednej (Express Specialization) dotyczącej wszystkich oferowanych przez producenta architektur. Jednocześnie zredukowana została liczba kategorii Advanced Specializations z 13 do 5 typów Advanced Architecture Specialization. Firma wycofała się z przyznawania wszystkich dotychczasowych specjalizacji typu Advanced Technology Specializations (z wyjątkiem Advanced Video) oraz pozostałych specjalizacji w zakresie Advanced Architecture Specializations tworząc nową ścieżkę uzyskiwania różnych kategorii Advanced Specializations, które zapewniają ten sam poziom jakości i możliwości obsługi klientów co dotąd.
Począwszy od 1 listopada 2017 roku, partnerzy Cisco mający tytuły Premier Certified, Gold Certified i Master Specialized, którzy spełniają pewne specyficzne kryteria, mogą wystąpić o uznanie ich specjalizacji w obsłudze określonych segmentów rynku. Po zatwierdzeniu wniosku, taki partner zostanie wprowadzony do bazy Cisco Partner Locator co ułatwi klientom i innym partnerom Cisco lokalizowanie potencjalnych dostawców produktów lub usług.
Producent wprowadza też program MIP , który ma zapewnić rosnące upusty na sprzęt, oprogramowanie i usługi znajdujące się na liście kwalifikacyjnej, a także dodatkowe mechanizmy przyspieszające wdrażania niektórych specyficznych technologii. Program ten ma też na celu ograniczenie ilości używanego sprzętu trafiającego na szary rynek.
Cisco zmodyfikowało rejestrację kontraktów zawieranych przez partnerów wprowadzając trzy nowe kluczowe elementy: ułatwienie rejestracji przez konsolidację piętnastu dotychczasowych ścieżek do dwóch, uproszczenie procesu zatwierdzania zgłaszanych kontraktów oraz ulepszenia przydatności programu dla partnerów, które pozwalają im w większym stopniu skoncentrować się na sprzedaży produktów i usług.
Zgodnie z wizją Cisco, partnerzy firmy powinni dążyć do transformacji biznesu w kierunku aktywnego wspomagania klientów w całym cyklu życia produktów od zakupu, przez wdrożenie, rozbudowę systemu do modernizacji i wymiany przestarzałych produktów (Land, Adopt, Expand, Renew). Ten model sprzedaży wspiera transformację Cisco w kierunku firmy oferującej głównie oprogramowanie.
Cisco wprowadza również dwa nowe elementy mające zachęcić partnerów do korzystania z programu VIP.
- Firmy zarejestrowane w programie VIP uzyskują większe rabaty na takie produkty jak Cisco ONE i DNA Advantage (Digital Network Architecture) oraz rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa Cisco ISE (Identity Services Engines) oraz Cisco Stealthwatch. Ma to zachęcić do promocji tego oprogramowania i zwiększyć liczbę jego aktywacji przez klientów wdrażających lub modernizujących systemy sieciowe.
- Usługi oferowane w modelu VIP SaaS obejmujące m.in. systemy do pracy grupowej oraz mechanizmy bezpieczeństwa, które mogą funkcjonować w infrastrukturze wykorzystującej starsze modele sprzętu Cisco, to kolejny element umożliwiający uzyskanie przez partnerów regularnych przychodów.
Podobne aktualności
Tylko 2 proc. polskich firm jest dobrze chroniona przed cyberzagrożeniami
92 proc. organizacji zapewnia, że chce zwiększyć budżet na cyberbezpieczeństwo.
TD Synnex dystrybutorem odnawianego sprzętu Cisco
Już 51 proc. firm z kanału sprzedaży twierdzi, że oferuje programy recyklingu lub odbioru w gospodarce o obiegu zamkniętym - według badania.