Cisco Systems wprowadziło na rynek urządzenia i oprogramowanie VoIP. Wszystkie produkty są zgodne z architekturą Cisco AVVID (Architecture for Voice, Video and Integrated Data) przeznaczonej do integracji głosu, obrazu i danych).

W skład nowej oferty Cisco wchodzą:
Cisco Personal Assistant, aplikacja telefoniczna wykorzystująca protokół IP, współpracuje z Cisco CallManager i MS Exchange. Pozwala m.in. na przekierowywanie połączeń na numery wskazane przez użytkownika.
Cisco Unity 2.46, oprogramowanie zarządzające pocztą elektroniczną i głosową oraz faksami za pomocą jednej skrzynki odbiorczej. Użytkownik może wykorzystywać telefon IP, telefon komórkowy lub komputer PC.
Cisco IP Integrated Contact Distribution (IP-ICD), dystrybuuje połączenia głosowe i zarządza połączeniami 48 pracowników telecentrum równocześnie.
Cisco IP Phone Productivity Services (PPS), zestaw aplikacji opartych na języku XML. Zmienia telefony IP Cisco 7960 i 7940 w uproszczone klienty internetowe. Użytkownicy mają dostęp do poczty elektronicznej, poczty głosowej, kalendarza, kursów akcji, prognozy pogody itp.
Cisco CallManager 3.1, system obsługi połączeń pozwalający na przenoszenie numerów wewnętrznych pracowników wraz z ich właściwościami na dowolny telefon IP.
Survivable Remote Site Telephony (SRS Telephony), jest częścią oprogramowania Cisco IOS. Zabezpiecza transmisję na wypadek awarii sieci WAN, konfiguruje routery Cisco i tworzy rezerwową obsługę połączeń z telefonami IP w oddziałach terenowych.
Cisco Catalyst 4224 Voice Gateway Switch. Urządzenie jest przeznaczone dla małych oddziałów, w których pracuje do 24 użytkowników. Może być używane wraz z rozwiązaniem SRS Telephony, co zapewnia obsługę rezerwową w przypadku awarii sieci WAN.

Cena SRS Telephony wynosi 750 dol. w wersji dla 24 użytkowników, Personal Assistant – 4995 dol., licencja na jedno stanowisko Cisco Unity 2.46 – 145 dol., Cisco IP-ICD – 4995 dol., Cisco Catalyst 4224 – 12 995 tys. dol., a Cisco CallManager 3.1 – 5995 dol. Zestaw Cisco IP Phone Productivity Services będzie dostępny wraz z Cisco CallManagerem 3.1 w trzecim kwartale tego roku.