Uruchomienie Network Operations Center to kolejny etap inwestycji w Cisco Global Services Center w Krakowie. Inżynierowie NOC monitorują stan sieci i infrastruktury klientów, reagują na wykryte w ten sposób problemy. Wśród klientów są globalni operatorzy telekomunikacyjni, instytucje finansowe i ubezpieczeniowe. Dwa pozostałe centra znajdują się w USA i w Indiach.

Cisco Global Services Center w Krakowie świadczy usługi wsparcia technicznego i biznesowego dla klientów, partnerów i pracowników Cisco w regionie EMEAR (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Rosja). Zajmuje się konsultingiem, serwisem technicznym, usługami chmurowymi, biznesowymi, finansami, IT. Centrum należy do sieci ośrodków rozmieszczonych na całym świecie. Obecnie zatrudnia ponad 500 osób.

Cisco zapowiada dalszą rozbudowę krakowskiej placówki. Zatrudnienie ma wzrosnąć w ciągu 2 lat do ponad 1 tys. osób. Polscy inżynierowie mają pomóc korporacji w osiągnięciu pozycji lidera usług opartych na chmurze. Global Services Center jest jednym z najważniejszych elementów tej strategii.