Cisco obroniło pozycję lidera
Zwiększa się sprzedaż urządzeń zabezpieczających.
W IV kw. 2018 r. przychody ze sprzedaży urządzeń bezpieczeństwa cyfrowego zwiększyły się na świecie o 16,7 proc. rok do roku, do 4,5 mld dol. (z tego prawie 37 proc. w USA). W ujęciu ilościowym wzrost wyniósł 20 proc., sięgając prawie 1,1 mln szt.
Najbardziej, o 220 mln dol. w jeden kwartał oraz o prawie 20 proc. w ciągu roku, poprawiły bilans obrotów UTM-y (Unified Threat Management). Generują one ponad połowę sprzedaży na rynku sprzętu zabezpieczającego.
Segment bezpieczeństwa sieci i bezpieczeństwa informacji pokazały przychody większe o 5,5 proc. i 18,1 proc. Na minusie były Hybrid VPN i IPsec VPN (-10,4 proc. oraz -20,1 proc. r/r).
Pięciu największych dostawców osiągnęło wzrost w IV kw. 2018 r. wobec analogicznego okresu 2017 r. Liderem rynku urządzeń bezpieczeństwa jest Cisco (14,1 proc.), ale zbliża się do niego Palo Alto Networks (12,8 proc.), które zwiększyło sprzedaż o jedną trzecią w ciągu roku.
Kolejne miejsca zajmują Fortinet, Check Point i Symantec. W sumie 5 głównych marek generuje połowę obrotów na rynku.
Podobne aktualności
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.
W krajach CEE silnie wzrosły zakupy urządzeń zabezpieczających
„Pozostają kluczowym elementem inwestycji w cyberbezpieczeństwo" - mówi kierownik.