Cisco poinformowało o przejęciu Modcam, szwedzkiej spółki specjalizującej się w analityce wideo. Jej rozwiązania zostaną wykorzystane w kamerach Meraki. Giganta zasili także zespół fachowców od uczenia maszynowego, cyfrowego wideo i zarządzania kamerami w chmurze. Modcam powstał w 2013 r. Start-up pozyskał ponad 7 mln dol. finansowania.

Z komentarza szefa jednostki wynika, że bez zaawansowanej analityki trudno o efektywny monitoring.

„Mniej niż 1 proc. materiału wideo przechwytywanego przez nasze kamery jest faktycznie oglądana. Jedno z pytań, które sobie zadajemy, brzmi: jak wydobyć wartość z 99 proc., których nikt nigdy nie widzi?” – pyta Chris Stori, dyrektor generalny Cisco Meraki.

Oprogramowanie Modcam pozwala na określanie precyzyjnej lokalizacji monitorowanego obiektu i tras przemieszczania się. Może zostać także wykorzystane w handlu do analizy przepływu klientów oraz w firmach do kontroli obłożenia i wykorzystania pomieszczeń. Cisco liczy na przydatność takich funkcji w związku z Covid-19.

Wartość inwestycji Cisco zakup w szwedzkiej firmy nie została ujawniona. Według MarketsandMarkets rynek analityki wideo będzie rósł w najbliższych latach w całkiem sporym tempie – średnio o 19 proc. co roku, zwiększając wartość ponad dwukrotnie – z 4,9 mld dol. w 2020 r. do 11,7 mld dol. w 2025 r.